رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

با حمایت بنیاد سینمایی فارابی؛ حجت قاسم‌زاده اصل، فیلم سینمایی «نیش» را می‌سازد حجت قاسم‌زاده اصل، اولین فیلم بلند سینمایی خود با عنوان «نیش» را به تهیه‌کنندگی رحمان سیفی‌آزاد با حمایت بنیاد سینمایی فارابی جلوی دوربین می‌برد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، حجت قاسم‌زاده اصل گفت: فیلم‌نامه‌ فیلم سینمایی […]

با حمایت بنیاد سینمایی فارابی؛ حجت قاسم‌زاده اصل، فیلم سینمایی «نیش» را می‌سازد

حجت قاسم‌زاده اصل، اولین فیلم بلند سینمایی خود با عنوان «نیش» را به تهیه‌کنندگی رحمان سیفی‌آزاد با حمایت بنیاد سینمایی فارابی جلوی دوربین می‌برد.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، حجت قاسم‌زاده اصل گفت: فیلم‌نامه‌ فیلم سینمایی «نیش» آماده است. پیش‌تولید این فیلم را شروع کرده بودیم که به خاطر شرایط کرونا کار متوقف شد اما از چند روز دیگر پیش‌تولید را ادامه می‌دهیم.

او افزود: عوامل پشت دوربین انتخاب شده‌اند و با دو بازیگر اصلی هم مذاکره و توافق اولیه انجام شده است که اسامی عوامل و بازیگران به زودی اعلام خواهد شد.

این فیلمنامه‌نویس و کارگردان با اشاره به لزوم تنوع‌بخشی به ژانر در ارتقای کیفی تولیدات سینمای ایران، گفت: متاسفانه چند سالی است فضای ذهنی بیشتر تهیه‌کنندگان فعال سینمای ایران محدود به راه‌های رفته و امتحان پس‌داده شده است. ژانرهای سینمای ایران محدود به کمدی شده و بر این اساس، تعداد زیادی از فیلم‌نامه‌نویسان و کارگردانان مجبور شده‌اند فقط در ژانرهای دلخواه سینماداران و تهیه‌کنندگان فیلم بسازند.

او ادامه داد: به لحاظ آمار و از جنبه‌ تعداد فیلم‌های تولید شده و تعداد فیلم‌های پرفروش، می‌توان به این تحلیل رسید که ژانر کمدی شکست خورده‌ترین ژانر سینمای ایران است اما این وسوسه‌ فروش میلیاردی است که فضای خلاقانه سینمای ایران را به سمت تباهی سوق می‌دهد.

قاسم‌زاده‌اصل در ادامه با اشاره به فضای اولین فیلم بلند سینمایی خود گفت: «نیش» را می‌توان فیلمی در ژانر سرقت دانست. در این فیلم فضایی معمایی داریم و در صدد هستیم درامی درگیرکننده با کاراکترهایی جذاب برای مخاطب سینما روایت کنیم.

او گفت: قصه‌ «نیش» داستان آزمندی و طمع آدم‌هاست، آدم‌های باهوشی که در دام تله‌های یکدیگر می‌افتند. فیلم‌نامه مبتنی بر داستان‌هایی‌ست که بخشی در گذشته اتفاق افتاده و زمان اکنون، ادامه‌ همان توطئه‌هاست. در هم تنیدن این قصه‌ها در دو بستر زمانی و غافلگیری‌هایی که طراحی شده، امید ما را به ارائه‌ فیلمی پرمخاطب برای مخاطبان سینما بیشتر کرده است.
بر اساس این خبر، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نیش» رحمان سیفی‌آزاد و فیلم‌نامه‌‌نویس و کارگردان آن حجت قاسم‌‌زاده اصل است.

حجت قاسم‌زاده‌اصل کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی موفقی چون ۱۰۱ راه برای ذله کردن پدر و مادرها، یادآوری و بیش از ۱۰ تله‌فیلم را در کارنامه دارد و به عنوان نویسنده در پروژه‌های مختلف (از جمله سریال شیخ بهایی و فیلم‌های احضارشدگان و قتل آنلاین) فعالیت داشته است. فیلم نیش اولین فیلم بلند سینمایی او خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار