رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم سینمایی رادیواکتیو به نویسندگی جک تورن و با بازی «رزمند پایک» روایتی از زندگی «ماری کوری» کاشف رادیواکتیو است که چندی پیش اکران خود در سینماهای جهان را آغاز کرد. به گزارش میزان، این فیلم نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد و توانست نقد مثبت اهالی رسانه و منتقدان سختگیر روتن […]

فیلم سینمایی رادیواکتیو به نویسندگی جک تورن و با بازی «رزمند پایک» روایتی از زندگی «ماری کوری» کاشف رادیواکتیو است که چندی پیش اکران خود در سینماهای جهان را آغاز کرد.
به گزارش میزان، این فیلم نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد و توانست نقد مثبت اهالی رسانه و منتقدان سختگیر روتن تومیتو را از آن خود نماید.

سم رایلی، آنیا تیلور جوی، آنورین برنارد و سایمون راسل بیل از جمله سایر بازیگرانی هستند که علاوه بر رزمند پایک در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

رزمند پایک در نقش ماری کوری، سم رایلی در نقش پیر کوری، آنیا تیلور-جوی در نقش آیرین کوری، آریلا گلسر در کودکی نقش آیرین کوری، ایندیکا واتسون در نقش آیرین کوری شش ساله، کارا باسوم در نقش ایو کوری، آنورین برنارد در نقش پل لانژون، کوری جانسون در نقش آدام وارنر و مایکل گولد در نقش قاضی کلارک نقش‌های متفاوت این فیلم را بازی می کنند.
داستان «فیلم رادیواکتیو» در قرن بیستم جریان دارد، درباره زندگی علمی و شخصی ماری کوری که یک دانشمند لهستانی است، می باشد. در این فیلم اکتشافات آنها در طور زندگیشان به همراه پیر کوری به تصویر کشیده شده است.

ماری کوری نخستین زنی است که برنده جایزه نوبل شد. او همچنین نخستین و تنها زنی است که دو بار جایزهٔ نوبل گرفته ‌است، کوری در ۱۹۳۴ در اثر کم‌خونی آپلاستیک که نتیجهٔ پرتوزایی پرتو ایکس بود درگذشت. او هنگام تحقیقاتش در مرکز پزشکی نظامی در جنگ جهانی اول در برابر این پرتوها قرار گرفته‌ بود.

منبع: بانی فیلم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار