رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۷ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 27 March
  • سه شنبه 31 تیر 1399 - 19:01
  • کد خبر : 50617
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «این سو، آن سو» از روزمرگی ها بشر امروزی می گوید

نمایش «این سو، آن سو» از روزمرگی ها، یکنواختی ها و کارهای انجام نداده بشر امروزی می گوید. یوسف محمدی کارگردان نمایش «این سو، آن سو» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: نمایش این سو، آن سو نوشته  فلوریان زلر فرانسوی، درباره روزمرگی ها، یکنواختی ها و کارهای […]

نمایش «این سو، آن سو» از روزمرگی ها، یکنواختی ها و کارهای انجام نداده بشر امروزی می گوید.

یوسف محمدی کارگردان نمایش «این سو، آن سو» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: نمایش این سو، آن سو نوشته  فلوریان زلر فرانسوی، درباره روزمرگی ها، یکنواختی ها و کارهای انجام نداده بشر امروزی است. انسانی که درچارچوب های منطقی و غیرمنطقی زندگی خود رامحبوس و خواسته ها و لذت های خود را سرکوب کرده و به فراموشی سپرده است.

وی در ادامه به خلاصه ای از نمایش پرداخت و افزود: دنیل و همسرش ایزابل، میزبان دوست صمیمی خود پاتریک هستند که به تازگی همسر خود را رها کرده و قصد دارد نامزد جوانش را به آنان معرفی کند. حضور زن جوان در جمع آن ها آبستن اتفاقاتی می شود که…

کارگردان این نمایش در ادامه اضافه کرد: این نمایش کاملا دربخش خصوصی تولید شده است و از هیچ حمایت مادی و معنوی برخوردار نبوده است. اجرای آن درآذر ۱۳۹۸، همزمان با اتفاقات آبان ماه در تهران بود که متاسفانه بستر تبلیغاتی محدود شد و همه گروه‌های نمایشی درآن برهه زمانی به سختی به روی صحنه رفتند.

یوسف محمدی فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری است که تعدادی فیلم کوتاه و مستند ساخته است و سابقه دستیاری کارگردان و برنامه ریزی در عرصه فیلم کوتاه را در پرونده خود دارد و هم اکنون سرپرست گروه نمایشی رخداد می باشد.

وی از برنامه های آتی خود گفت و افزود: در آینده تصمیم دارم اجرای نمایش پدر نوشته آگوست استریندبرگ را به روی پرده ببرم و

دو فیلم کوتاه به نام های (عجیبانه) و (ضربه) را تولید و یک فیلم مستند در خصوص وضعیت این روزهای تئاتر ایران را بسازم.

بد نیست با فلوریان زلر نویسنده این نمایش نیز آشنا شویم، وی در ۲۸ ژوئن ۱۹۷۹ در فرانسه چشم به دنیا گشود و از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون مشغول فعالت هایی نظیر نویسندگی و فیلم نامه نویسی می باشد از آثار وی می توان به پیش از پرواز،آن سوی آینه، دیگری، چرخ و فلک، مادر، حقیقت، پدر، یک ساعت آرامش، اگر بمیری، دروغ و این سو ، آن سو اشاره کرد.

وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون جایزه انترالیه و جایزه مولیر شده‌است. از نمایش‌نامه‌های برجسته زلر می‌توان به نمایش‌ نامه «پدر»اشاره داشت.

عواملی که در نمایش «این سو، آن سو » نقش داشتند به ترتیب: نویسنده: فلوریان زلر،مترجم: کاوه بیزمارک،کارگردان: یوسف محمدی،بازیگران: رسول قادری،فریبا شفقتی، رسول قادری، مجید برومند، نسیم پورسلیم،تهیه کننده: یوسف محمدی

طراح چهره‌پردازی: ملیکا رمضانی

این نمایش در مورخه دهم دیماه ۱۳۹۸ در دومین جشنواره تئاتر مان در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی  به روی پرده رفت.

سینماخانه / عکاس و خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار