رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
کارگردان فیلم «لحظه‌ای و دیگر هیچ»:

کرونا استرس فیلمسازی را افزایش داده است

کاوه قهرمان کارگردان فیلم سینمایی «لحظه‌ای و دیگر هیچ» عنوان کرد که کرونا استرس فیلمسازی را افزایش داده و به لحاظ روانی روی افراد فشار وارد کرده است. کاوه قهرمان کارگردان فیلم سینمایی «لحظه‌ای و دیگر هیچ» درباره آخرین وضعیت تولید این فیلم گفت: در حال حاضر تقریباً تدوین این فیلم سینمایی به پایان رسیده […]

کاوه قهرمان کارگردان فیلم سینمایی «لحظه‌ای و دیگر هیچ» عنوان کرد که کرونا استرس فیلمسازی را افزایش داده و به لحاظ روانی روی افراد فشار وارد کرده است.

کاوه قهرمان کارگردان فیلم سینمایی «لحظه‌ای و دیگر هیچ» درباره آخرین وضعیت تولید این فیلم گفت: در حال حاضر تقریباً تدوین این فیلم سینمایی به پایان رسیده و در مرحله شروع صداگذاری و آهنگسازی هستیم به طور موازی ویژوآل افکت این فیلم هم در حال انجام است. ما طبق هماهنگی‌ای که انجام شده بود و با توجه به اینکه یکی از فصل‌های فیلمبرداری «لحظه‌ای و دیگر هیچ» را از دست می‌دادیم یک مجوز ضمنی از سازمان سینمایی دریافت کرده بودیم به همین دلیل بخشی از فیلمبرداری «لحظه‌ای و دیگر هیچ» در زمستان انجام و بخش دیگر در اردیبهشت ماه فیلمبرداری شد.

قهرمان ادامه داد: در فصل بهار وقتی فیلمبرداری را آغاز کردیم کرونا شدت گرفت و بعد از ۱۰ روز از شروع فیلمبرداری همزمان با دستورِ تعطیلی کار ساخت پروژه‌های سینمایی، «لحظه‌ای و دیگر هیچ» اولین پروژه‌ای بود که کار ساختش متوقف شد چون فیلمبرداری در یک فضای داخلی انجام می‌شد و خیلی خطرناک بود. بعد که کرونا کمی فروکش کرد فیلمبرداری را آغاز و در خردادماه کار ضبط آن را تمام کردیم.

وی افزود: کرونا برای ما اخلالی در روند تولید ایجاد نکرد ولی استرس زیادی به ما وارد شد و واقعاً اذیت کننده بود. ما به‌عنوان مسئول پروژه، افراد حاضر در پروژه و… هرکدام به شکلی استرس داشتیم ضمن اینکه نسبت به سلامت افراد هم تعهد داشتیم. فیلمسازی به طور عادی استرس دارد و این موضوع به لحاظ روانی کار را سخت‌تر کرده بود. ما سعی کردیم پروتکل‌های بهداشتی را به شکل جدی رعایت کنیم و خدا را شکر هیچکدام از عوامل دچار بیماری نشدند.

قهرمان در بخش دیگر از صحبت‌هایش بیان کرد: من از سال ۷۹ کار ساخت فیلم‌های کوتاه را آغاز کردم اما اصراری به این نداشتم که در زمینه ساخت فیلم بلند به هر قیمتی کار کنم. البته فکر می‌کنم با توجه به سابقه کاری‌ام، آغاز فعالیتم در زمینه ساخت فیلم بلند کمی دیر بود ولی به هر حال «لحظه‌ای و دیگر هیچ» اولین فیلم بلند من است.

این کارگردان اظهار کرد: ما در «لحظه‌ای و دیگر هیچ» یک زوج را در سه مقطع مختلف از رابطه‌شان می‌بینیم یعنی تقریباً آغاز، میان و پایان. البته «لحظه‌ای و دیگر هیچ» خیلی فیلم قصه گویی نیست.

وی با اشاره به اکران این اثر بیان کرد: متاسفانه به قدری شرایط غیرقابل پیش‌بینی شده است که نمی‌توانیم برنامه‌ریزی خاصی داشته باشیم. در حال حاضر حتی شاید فرمول کلی اکران تغییر کند. باید در شکل کلان‌تر ببینیم فرمول اکران چه خواهد شد. در حال حاضر تقریباً به اندازه ۶ ماه فیلم اکران نشده خوب در صف نمایش داریم. هر فیلمسازی آرزو دارد که فیلمش را روی پرده ببیند ولی ممکن است با این شرایط فرمول نمایش تغییر کند.

قهرمان در پایان توضیح داد: من ترجیح می‌دهم تا آماده شدن فیلم صبر و تا آن موقع به اکران سینمایی‌اش فکر کنم. اگر شرایط تغییر کند تابع جریان می‌شویم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار