رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • جمعه 10 مرداد 1399 - 23:31
  • کد خبر : 50962
  • تئاتر
  • چاپ خبر : نمایش «آنجا که من سنگ می شوم» از قصه تلخ کشتن فرزندان خود کنار دریا می گوید

یگانه یوسف کارگردان نمایش «آنجا که من سنگ می شوم» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: این نمایش داستان زنی با بیماری افسردگی است که بچه های خود را به سفر در کنار دریا می برد و در کنار دریا خفه می کند. حال که مرتکب این قتل […]

یگانه یوسف کارگردان نمایش «آنجا که من سنگ می شوم» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: این نمایش داستان زنی با بیماری افسردگی است که بچه های خود را به سفر در کنار دریا می برد و در کنار دریا خفه می کند. حال که مرتکب این قتل شده برای مخاطبان همه چیز را بازگو می کند و یادآور این اتفاق می شود که از اول چه روی می دهد و دو فرزند چگونه به دنیا می آیند و به مردی اشاره می کند که تنهایش گذاشته و رفته است.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع این اجرا یک برداشت آزاد توسط ناهید مرادی از رمان “کناردریا” نوشته ورونیک اولمی و ترجمه آوا قائمی است.

یوسف دانشجوی کارشناسی دانشگاه سوره است و این اجرا از پایان نامه وی بوده که موفق به اجرای عمومی شد و این اجرا با راهنمایی رضاصمدپور استاد راهنما وی به روی صحنه رفت.

وی از اتحاد و همکاری گروه سخن به میان آورد و افزود: گروه با توانمندی بسیار، تمرینات زیاد و با بازیگری پگاه مشتاق توانست نمایش بسیار خوبی را ارائه نماید و مشکلی وجود نداشت به جز مشکل مالی که متاسفانه پشتیبانی در این خصوص وجود ندارد.

کارگردان نمایش «آنجا که من سنگ می شوم» پیش از این کارگردانی چندین نمایش دانشجویی، بازیگری در نمایش های کوتاه و همچنین یک پرفورمنس به نام مرض حیوان، نمایش عشق سرخ می پوسد، هملت و تو به عنوان طراحان صحنه را در کارنامه هنری خود دارد.

یگانه یوسف در ادامه عنوان کرد که قصد دارد در آینده این نمایش را با تغییراتی جزئی در تماشاخانه های دیگر نیز اجرا نماید و در نظر دارد که کنار فعالیت های تئاتر به فیلمسازی هم بپردازد.

در اینجا بد نیست به صورت مختصر از ورونیک اولمی مطالبی را بدانیم، اولمی از نمایشنامه نویسان مطرح فرانسه است که در سال ۱۹۶۲ میلادی در شهر نیس به دنیا آمد و نمایشنامه ها و آثار داستانی او عموماً بر محور زنانی میان سال می گذرد که همسران یا مادرانی سردرگم هستند. رمان کوتاه این نویسنده با نام «کنار دریا» در سال ۲۰۰۱ میلادی برنده جایزه آلن فورنیه شد و نمایشنامه نقطه سرخط نخستین اثری است که از او به زبان فارسی منتشر شده است.

عواملی که در نمایش «آنجا که من سنگ می شوم» نقش داشتند به ترتیب: نویسنده: ناهید مرادی،کارگردان: یگانه یوسف

بازیگران: پگاه مشتاقی،تهیه کننده: یگانه یوسف،طراح صحنه: سمیه کاظمی، شقایق رازانی، طراح لباس: مبینا دهقتمی، آهنگساز: بنیامین قهرمان، طراح پوستر: حمیده محبی، گریمور: نگار امیدعلی، ساخت تیزر: کمیل سازگار، سجاد حسینی و عکاس: نگار طاهری، سعید کریمی

این نمایش از دوم مرداد لغایت هشت مردادماه سال جاری در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به روی صحنه رفت.

سینماخانه / عکاس و خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار