رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

سریال «آقازاده» حالا دیگر تبدیل به یکی از مجموعه‌های خبرساز شبکه نمایش خانگی شده است. سریالی با طراحی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی که به‌عنوان اولین محصول سازمان رسانه‌ای «اوج» در شبکه نمایش خانگی نیز محسوب می‌شود. «آقازاده» که در هفته ابتدایی عرضه به دلیل سوژه حساسش موردتوجه مخاطبان و حتی برخی چهره‌های سیاسی قرار […]

سریال «آقازاده» حالا دیگر تبدیل به یکی از مجموعه‌های خبرساز شبکه نمایش خانگی شده است. سریالی با طراحی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی که به‌عنوان اولین محصول سازمان رسانه‌ای «اوج» در شبکه نمایش خانگی نیز محسوب می‌شود.

«آقازاده» که در هفته ابتدایی عرضه به دلیل سوژه حساسش موردتوجه مخاطبان و حتی برخی چهره‌های سیاسی قرار گرفت، در هفته گذشته به‌واسطه «ممیزی» خبرساز شد؛ ممیزی‌ای که انتظار می‌رفت ارتباطی به همین حساسیت سوژه محوری‌اش در تقابل با برخی آقازاده‌های سیاسی داشته باشد اما بعدها و با اطلاع رسانی صفحات رسمی سریال در فضای مجازی مشخص شد ماجرا چیز دیگری بوده است!

صفحه رسمی سریال «آقازاده» در اینستاگرام با انتشار تصاویر مرتبط با سکانس‌های حذف‌شده سریال و ضمیمه کردن دیالوگ‌های مرتبط، به صورت ضمنی خبر از سانسور بخش‌هایی از این مجموعه داد که مرتبط با حضور یک کاراکتر غیرمسلمان در حرم امام رضا (ع) داشت. حساسیت وزارت ارشاد و تیم ممیزان سازمان سینمایی بر چنین مضمونی از اتفاقات عجیبی بود که هفته گذشته بازتاب بسیاری در فضای مجازی و برخی محافل رسانه‌ای داشت.

جالب اینکه اعمال چنینی ممیزی‌ای آنقدر دور از ذهن است که حتی برخی کاربران فضای مجازی به استناد اینکه «مگر می‌شود ارشاد چنین دیالوگ‌هایی را سانسور کند» کل فرآیند این حاشیه‌سازی را به تیم تولید سریال نسبت دادند و آن را یک بازی رسانه‌ای توصیف کردند!

فارغ از این تحلیل‌ها و برداشت‌ها اما آنچه مخاطبان در قسمت گذشته «آقازاده» شاهد بودند، رد برجسته قیچی سانسور و حذف کامل سکانس‌های مرتبط با حرم امام رضا (ع) بود، به‌صورتی که کاراکتر زن مسیحی که تصاویر آن از سوی عوامل سریال منتشر شد اساساً در این قسمت حضور نداشت!

به رغم اطلاع‌رسانی عوامل سریال و اعتراض برخی محافل رسانه‌ای اما سازمان سینمایی و شورای نظارت بر آثار غیرسینمایی ترجیح دادند نسبت به این حواشی سکوت در پیش بگیرند تا مثل نمونه‌های مشابه بازهم در پی یک حاشیه فراگیر، تنها «ابهام» در افکار عمومی باقی بماند و این سوال هیچ وقت پاسخ درخوری پیدا نکند که آیا واقعاً اشاره به حضور یک فرد غیرمسلمان در حرم ائمه اطهار جزو خطوط قرمز ارشاد است!؟

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار