رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • یکشنبه 19 مرداد 1399 - 09:55
  • کد خبر : 51304
  • تئاتر
  • چاپ خبر : نمایشنامه خوانی «سمفونی درون بطری» روایت از معضلات اجتماعی داخل مکزیک دارد

نمایشنامه خوانی «سنفونی درون بطری» روایت از معضلات اجتماعی داخل مکزیک دارد. امیرخشایار امجدی کارگردان نمایشنامه خوانی «سنفونی درون بطری» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: متن سمفونی درون بطری یک متن مکزیکی دیالوگ محور می باشد که معضلات اجتماعی مکزیک را روایت میکند و در سال ۱۹۸۹ […]

نمایشنامه خوانی «سنفونی درون بطری» روایت از معضلات اجتماعی داخل مکزیک دارد.

امیرخشایار امجدی کارگردان نمایشنامه خوانی «سنفونی درون بطری» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: متن سمفونی درون بطری یک متن مکزیکی دیالوگ محور می باشد که معضلات اجتماعی مکزیک را روایت میکند و در سال ۱۹۸۹ به دست توانمند اوگو سالسه دو نوشته شده است.

وی شیوع گسترده ویروس کرونا را بزرگترین معضل پیش رو خواند و افزود: با وجود این بیماری بازیگران و عوامل با رفت و آمد مشکل داشتند، اما با تمام سختی ها با جان و دل سر تمرین ها حاضر شدند و این کار را به پیش بردند.

کارگردان این نمایش از کارهای آتی خود گفت و اضافه کرد: در حال حاضر تمرینات «مهمانسرای دو دنیا» را شروع کرده و فکر میکنم آبان ماه امسال به روی صحنه خواهیم رفت.

امیرخشایار امجدی کارگردانی نمایش هایی همچون  «سمفونی وحشت» نوشته احسان امانی ، «طلوع تلخ» نوشته امیرخشایار امجدی و “سمفونی درون بطری” نوشته اوگو سالسه دو در خانه نمایش مهرگان و پیش از این بازیگری در نمایش هایی نظیر سگ ، چند چرکنویس چروکیده ، مهمانسرای دو دنیا را در کارنامه هنری خود دارد.

اگر بخواهیم بیشتر درباره سمفونی درون بطری بدانیم، ماجرا از این قرار است که در صدمین سالگرد تاسیس پست مرزی، سوم اکتبر ۱۹۸۹، تعداد بی‌شماری از اتومبیل‌ها در گذرگاه مرزی برای ورود به ایالات متحده صف کشیده‌اند. «سوکو» و دو فرزندش «آلبرتو» و «کارلیتوس»، «جاکی» و «دابیدرینا» هنرپیشه با استعداد، ماری اندرسن (گراسیه لد)، و «مارگاریتا» در حالی که باردار است و فرزندی نیز در آغوش دارد به همراه همسرش «انریکه» و خواهرشوهرش سرنشینان چهار اتومبیل هستند که همگی با صدای بلند موسیقی گوش می‌دهند. ناگهان رادیو اعلام می‌کند که پاسگاه مرزی بین‌المللی به دلایل امنیتی مسدود است. همه سرنشینان چنان آشفته حال می‌شوند که این اتفاق را توطئه آمریکائیان علیه خود که مکزیکی هستند فرض می‌کنند و این اغتشاش فکری آنها را به مجادله و مباحثه با هم وامی‌دارد، طوری که حتی، «دابیدرینا» را متهم به دزدی، پول و مدرک و بچه مارگاریتا می‌پندارند. بعد از مدتی رادیو اعلام می‌کند که پست مرزی گشوده شد. بی‌گناهی دابیدرینا نیز ثابت می‌شود و همه آنها دوباره به حالت عادی برمی‌گردند، در حالی که به موسیقی با صدای بلند گوش می‌دهند به مسیر خود ادامه می‌دهند.

عواملی که در نمایش «سنفونی درون بطری» نقش داشتند به ترتیب: نویسنده: اوگو سالسه دو،مترجم: رامین ناصرنصیر،کارگردان: امیرخشایار امجدی،بازیگران: پریناز آبلی، مستانه ایثار، امیرخشایار امجدی، سارا بولوری، نیما ثبوتی، فاطمه خرمیان، پرتو غفاری مهر، احسان کلابی، مبینا کلاته، علی مددی، آیدا مونسان،تهیه کننده: سارا داروفروش،مشاور کارگردان، طراح صحنه و نور: ارسلان گل محمدی،مشاور کارگردان: ارسلان گل محمدی،دستیار کارگردان: مهران شکری مقدم،طراح پوستر: امیرخشایار امجدی،طراح صحنه و نور: ارسلان گل محمدی و روابط عمومی: غزال گل محمدی

این نمایشنامه خوانی در مورخ ۱۸ مردادماه سال جاری در خانه نمایش مهرگان اجرا شد.

سینماخانه / خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار