رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • دوشنبه 10 شهریور 1399 - 12:37
  • کد خبر : 52114
  • هنر
  • چاپ خبر : مسعود مهرابی مدیر مسئول مجله فیلم درگذشت

عباس یاری، دبیر هیات تحریریه ماهنامه فیلم، از  درگذشت عباس مهرابی مدیر مسئول این ماهنامه خبر داد. عباس یاری در اینستاگرامش نوشت: «افسوس… افسوس. باورم نمی‌شود، مسعود عزیز، یکی از ستون‌های اصلی مجله فیلم هم رفت. چه بگویم؟ چه بنویسم…؟» مسعود مهرابی متولد۱۳۳۳ در تهران، روزنامه‌نگار، نویسنده و کاریکاتوریست بود. او دانش‌آموخته رشته سینما و تلویزیون […]

عباس یاری، دبیر هیات تحریریه ماهنامه فیلم، از  درگذشت عباس مهرابی مدیر مسئول این ماهنامه خبر داد.

عباس یاری در اینستاگرامش نوشت:
«افسوس… افسوس. باورم نمی‌شود، مسعود عزیز، یکی از ستون‌های اصلی مجله فیلم هم رفت. چه بگویم؟ چه بنویسم…؟»

مسعود مهرابی متولد۱۳۳۳ در تهران، روزنامه‌نگار، نویسنده و کاریکاتوریست بود. او دانش‌آموخته رشته سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر بوده و رشته مدیریت تولید فیلم را در سازمان مدیریت صنعتی ایران گذرانده بود. مهرابی فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۵۰شروع کرد و تا سال ۱۳۶۴ با بیش از بیست نشریه همکاری داشته ‌است. مجله فیلم از سال ۶۱ تاکنون با مدیر مسئولی او منتشر می‌شود.

مهرابی علاوه بر کتاب‌هایی در زمینه طرح و کاریکاتور، کتاب‌های سینمایی نیز تألیف کرده بود. کتاب‌های «نردبان‌های بی‌بام»، «کاریکاتورهای سیاه»، «دندان»، «کاریکاتورهای سینمایی» به‌صورت گردآوری و میان سایه‌روشن (۱۳۷۱) از آثار او در زمینه طرح و کاریکاتور هستند.

از تالیفات سینمایی او می‌توان به کتاب‌های «تاریخ سینمای ایران» از آغاز تا سال ۱۳۷۵، «کتاب‌شناسی سینما در ایران»، «فرهنگ فیلم‌های کودکان و نوجوانان»، «فرهنگ فیلم‌های کوتاه ایرانی»، «کتاب‌شناسی سینما در ایران» از ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۰، «پشت دیوار رؤیا» (سیاحت‌نامه جشنواره‌های جهانی فیلم)، «صد سال اعلان و پوستر فیلم در ایران» و «صدوپنج سال اعلان و پوستر فیلم در ایران» و… اشاره کرد.

این نویسنده و پژوهشگر امروز ۱۰ شهریور در ۶۶سالگی درگذشت.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار