رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • شنبه 22 شهریور 1399 - 22:23
  • کد خبر : 52681
  • تئاتر
  • چاپ خبر : « بیا بریم تو دل یه شب پر ستاره» داستان زن و مردی است که در تنهایی نیمه گمشده خود را یافته اند

دانیال کمانکش کارگردان نمایش «بیا بریم تو دل یه شب پر ستاره» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح مختصر این نمایش پرداخت و عنوان کرد: زن و مردی که از زندگیشون خسته شده اند و توی تنهایی خود گیر کرده اند به سمت هم کشیده شده و وارد یک رابطه عاشقانه می شوند و […]

دانیال کمانکش کارگردان نمایش «بیا بریم تو دل یه شب پر ستاره» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح مختصر این نمایش پرداخت و عنوان کرد: زن و مردی که از زندگیشون خسته شده اند و توی تنهایی خود گیر کرده اند به سمت هم کشیده شده و وارد یک رابطه عاشقانه می شوند و اتفاق هایی که در این میان اتفاق می افتد.

وی در ادامه افزود : چون در حال حاضر جامعه ما با کرونا دست و پنجه نرم می کند، قطعا” به هنر ضربه زیادی وارد می شود و تئاتر نیز یکی از بدترین دوران خودش را سپری می کند و همینطور مثل همیشه کلنجار رفتن با نمایشنامه های غیر ایرانی و سازگار کردنشان با خلق و خوی مردم ایران واقعا چالش برانگیز است.

کمانکش بیشتر در جشنواره های داخلی و خارجی  شرکت نموده و نمایش هایی را در سرار ایران اجرا کرده و نمایش « بیا بریم تو دل یه شب پر ستاره» اولین کار وی در تهران می باشد.

در اینجا بد نیست درباره نویسنده این نمایش مطالبی را بدانیم ، جان پاتریک شنلی در سال  سوم اکتبر ۱۹۵۰ در ایالات متحده امریکا  چشم به دنیا گشود. وی یک نمایش‌نامه‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس بود که  موفق شده برای نمایش‌نامه تردید: یک حکایت تمثیلی، جایزه پولیتزر، جایزه تونی و جایزه دراما دسک را از آن خود کند. شنلی همچنین در فیلمنامه ‌نویسی برندهٔ جوایزی همچون جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شده است.

نمایش‌نامه حاضر روایت زن و مردی است که به شکل اتفاقی با یک‌دیگر آشنا می‌شوند و این آشنایی به ازدواج آن دو با یک‌دیگر می‌انجامد. آن دو پس از ازدواج درمی‌یابند که در واقع نیمه گم‌شده یکدیگر هستند. این نمایش‌نامه هفتاد و یکمین شماره از مجموعه «کتاب کوچک» است که در قطع جیبی به چاپ رسیده است.

عواملی که در نمایش « بیا بریم تو دل یه شب پر ستاره» نقش داشتند به ترتیب: نویسنده: جان پاتریک شنلی،مترجم: بهرنگ رجبی،کارگردان: دانیال کمانکش،بازیگران: آسیه رزمی ،سجاد گودرزی،مشاور کارگردان: مهرناز مهرجو،دستیار کارگردان: حسین سلیمانی فر،طراح لباس، صحنه، نور: دانیال کمانکش،موسیقی: نسترن خاموش،گریم: محمدرضا راستی،طراح پوستر و بروشور: پریسا نصرالهی،عکاس: محمد قادری و منشی صحنه: طاها گودزی

این نمایش از تاریخ ۱۲ لغایت ۲۱ شهریورماه سال جاری در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به روی صحنه رفت.

سینماخانه /عکاس وخبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار