رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

بازیگر فیلم کوتاه «تخت آبی» در جشنواره Satisfied Eye انگلیس نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر این فستیوال شد. به گزارش رسیده، سومین جشنواره بین‌المللی فیلم Satisfied Eye انگلیس از ۸ تا ۱۱اکتبر ۲۰۲۰ در شهر لندن پذیرای فیلم‌های متنوعی از فیلمسازان گوشه و کنار جهان است. بیتا بیگی به خاطر بازی در فیلم کوتاه «تخت […]

بازیگر فیلم کوتاه «تخت آبی» در جشنواره Satisfied Eye انگلیس نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر این فستیوال شد.
به گزارش رسیده، سومین جشنواره بین‌المللی فیلم Satisfied Eye انگلیس از ۸ تا ۱۱اکتبر ۲۰۲۰ در شهر لندن پذیرای فیلم‌های متنوعی از فیلمسازان گوشه و کنار جهان است.
بیتا بیگی به خاطر بازی در فیلم کوتاه «تخت آبی» ساخته علیرضا کاظمی‌پور نامزد دریافت بهترین بازیگر مکمل از این جشنواره شده است. این فیلم نامزد دریافت جایزه نوعی نگاه این جشنواره نیز است.
بیگی پیش از این با کارگردانان سرشناسی مانند کیانوش عیاری همکاری و در فیلم «کاناپه» این کارگردان نقش اصلی را ایفا کرده است. همچنین او بازیگر فیلم‌های «انتهای خیابان هشتم»، «دلتا ایکس» (علیرضا امینی) و «اعترافات» (آرش سنجابی) بوده است.
جشنواره فیلم Satisfied Eye با هدف افزایش فرصت برای فیلمسازان مستقل و کمک به ایجاد همکاری و ارتباطات ارزشمند بین آنها تأسیس شده، به دنبال تبلیغ و نمایش فیلم‌های خلاقانه از سراسر جهان است تا مخاطبان این فیلم‌ها را افزایش دهد و عنوان جشنواره را به نشانه مهر کیفیت، شناسائی و اعتبار بدل کند.
برنامه‌های این جشنواره شامل پرسش و پاسخ، نمایش فیلم، رویدادهای اجتماعی و حضور مهمانان ویژه است و جوایز جشنواره در مراسم جشنی که در روز آخر و با حضور سینماگران و عموم مردم برگزار خواهد شد، به برگزیدگان در رشته‌های مختلف اهدا می‌شود.
«تخت آبی» داستان زن میانسالی به‌ نام زهرا است که دختری به نام نگار را در خیابان سوار ماشین کرده و اصرار دارد که او را به خانه‌اش ببرد، اما نگار نسبت به انگیزه و هویت جنسی او تردید دارد.
این فیلم که محصول موسسه فرهنگی هنری آواگران راه ابریشم و الف بریتیش کلمبیا است، پیش از این در جشنواره‌هایی مثل «کوتاه کوتاه» ژاپن و لچه اسپانیا پذیرفته شده و جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره فیلم کوتاه ونکوور کانادا دریافت کرده است.
عوامل اصلی «تخت آبی» عبارتند از: تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان: علیرضا کاظمی‌پور، بازیگران: آناهیتا اقبال‌نژاد، بیتا بیگی، حامد رحیمی‌نصر، علی ‌پویاقاسمی، دیاکو خاکی، هدایت‌الله سجادی، سحر عزیزیان، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان‌پناه، تدوین: مجتبی اسماعیل‌زاده، موسیقی: مهران میرمیری، طراح صحنه و لباس: ندا تمیمی، مدیر صدابرداری: سامان شهامت، صداگذاری و میکس: زهره علی‌اکبری، طراح گریم: حسنا خان‌محمدی، اصلاح رنگ و نور: سامان مجدوفایی، طراح پوستر و گرافیست: فرناز کاویانی، سعید خان‌قشلاقی، عکاس: محمد معصومی، تیزر: مرجان علیزاده، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: حسین مشعلی، منشی صحنه: امین صدرایی، مدیر تولید: دیاکو خاکی، دستیاران فیلمبردار: هادی منوچهرپناه، علی منوچهرپناه، حسین ایل‌بیگی، دستیار صحنه: سجاد دلیری، دستیار صدا: جواد شعبانی، دستیاران گریم: رضا خدایی، سپیده حق‌گو، تدارکات: یوسف موسوی، بهمن خورشیدوند.

منبع: بانی فیلم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار