رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

شبکه رادیویی قرآن همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس ویژه برنامه های جدیدی را از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه به روی آنتن خواهد برد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، عماد پیران عقل مدیرگروه قرآن و اطلاع رسانی رادیو قرآن اظهار کرد: شبکه‌ رادیویی قرآن در هفته دفاع مقدس، با تلاش مجدانه برنامه‌های متنوعی را […]

شبکه رادیویی قرآن همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس ویژه برنامه های جدیدی را از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه به روی آنتن خواهد برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، عماد پیران عقل مدیرگروه قرآن و اطلاع رسانی رادیو قرآن اظهار کرد: شبکه‌ رادیویی قرآن در هفته دفاع مقدس، با تلاش مجدانه برنامه‌های متنوعی را تولید کرده تا علاوه بر یادآوری رشادت‌های ماندگار آن زمان، نسل جوان را با مفاهیم ارزشمند مقاومت و ایستادگی با استناد به آیات قرآن کریم آشنا کند. همسنگر، حکایت جاودانگی، تسنیم، معبر نور، والعصر، موج مخاطب و افق عناوین برنامه هایی است که در این ایام تقدیم مخاطبان خواهد شد.
وی افزود: ویژه برنامه همسنگر در قالب جُنگ به بیان خاطرات جنگ از اساتید قرآنی حاضر در جبهه می پردازد. پخش محافل قرآنی جبهه ها، تلاوت های ناب قرآنی و پرداختن به موضوع انس رزمندگان با قرآن کریم از جمله بخش های آن می باشد
وی گفت: روایت عاشقی بررسی روند ۸ ساله دفاع مقدس و عملیات های مهم آن، برگی از شقایق معرفی شهدای قرآنی، پرداختن به مفاهیم قرآنی (در قالب تکست )، بربال کتاب ( معرفی کتابهای دفاع مقدس)، روایت یاران گفتگو با اساتید قرآنی در راستای تبیین نقش و جایگاه قرآن در دوران دفاع مقدس و نقش جامعه قرآنی و نمایش از دیگر بخش های همسنگر است که به سمع شنوندگان خواهد رسید.
احمد ابوالقاسمی – محمدحسین سعیدیان – مهدی قره شیخلو – محمد عباسی – موسوی بلده – علی اکبر توپچی – نجفی قدسی – ملکشاهی و هاشم روغنی از اساتید قرآنی ممتاز هستند که مهمان حضوری برنامه خواهند بود.
مدیر گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن افزود: این برنامه کاری از گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن است که به تهیه کنندگی فاطمه قاسم آبادی، اجرای مهدی رستمی، راوی کتاب توسط آدینه الهیاری، راوی جبهه و جنگ با اجرای مرتضی مصطفوی و معرفی شهدای شاخص نیز با اجرای علیرضا کریمی از ۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه ساعت ۱۳:۳۰ به روی آنتن رادیو قرآن می رود.
وی ادامه داد: برنامه حکایت جاودانگی با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و نگاهی به سیره قرآنی آن عزیزان پنجشنبه‌های هر هفته از رادیو قرآن پخش می‌شود که همزمان با بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به صورت ویژه از رادیو قرآن تقدیم مخاطبان خواهد شد.
پیران عقل بیان کرد: معرفی کتاب، گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید و فرازهای قرآنی آن، خاطرات شهید از زبان همسر، روایت گوشه‌ای از زندگی شهید با صدای وی و خانواده، پخش گوشه‌ای از فیلم، کلیپ و یا سریالی که با محوریت زندگی شهید مورد نظر ساخته شده و گزارش مردمی از بخش‌های مختلف این برنامه مستد – ترکیبی است.
وی گفت: برنامه حکایت جاودانگی به تهیه کنندگی سمیرا قنبری پنجشنبه سوم مهرماه ساعت ۱۸:۲۰ به زندگینامه شهید هاشمی نژاد خواهد پرداخت. تکرار این برنامه نیز جمعه ساعت ۱۱:۳۰ پخش خواهد شد.
مدیر گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن با اشاره به دیگر برنامه های رادیو قرآن گفت: مجله صبحگاهی تسنیم نیز همزمان با هفته دفاع مقدس همسو با این ایام خواهد شد و علاوه بر بخش های متنوع و روتین خود با هدف گرامیداشت یاد و خاظره شهدای ۸ سال دفاع مقدس به پخش کلام شهدا، وصیت نامه شهدا، پخش آیات مرتبط و همچنین درد دل شنوندگان با شهدا می پردازد.
این برنامه کاری از گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن است که به تهیه کنندگی سیدنورالدین سجادی و مسعودرضا خالقی و با اجرای محمدهادی صلح جو و هادی ربیعی از ساعت ۷ تا ۸ صبح بصورت زنده از موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز پخش می شود.
وی عنوان کرد: ویژه برنامه ی دیگری با عنوان معبر نور با هدف بررسی مبانی قرآنی و روایی دفاع مقدس و مصداق های عینی آن در جبهه های حق علیه باطل از ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه ساعت ۱۷:۱۰ تقدیم مخاطبان خواهد شد.
پیران عقل اضافه کرد: جهاد یا قتال، وجوب جهاد و دفاع، جنگ اسلام و کفر، مبارزه حق و باطل، جهاد دفاعی، فرهنگ شهادت و ایثارگری و آمادگی برای جهاد در راه خدا از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آن پرداخته می شود.
وی اظهار داشت: سرّ دلبران (روایت و داستانهای دفاع مقدس مرتبط با موضوع)، فصل الخطاب سخنان امام خمینی (ره)، ناشنیده ها (بیان بخشی از اسرار کمتر گفته شده در دفاع مقدس)، حجت (سخنان مقام معظم رهبری درباره شهدا، نمایش رادیویی (نمایش های مرتبط با موضوع هر قسمت) از جمله آیتم های این برنامه است.
امیر سرتیپ غلامحسین دربندی در این برنامه به بیان خاطرات جالب و خاص دفاع مقدس می پردازد و حجت الاسلام والمسلمین رجالی تهرانی نیز کارشناس قرآنی برنامه است که با استناد به آیات قرآن کریم به بررسی موضوع برنامه می پردازد.
معبر نور کاری از گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن است که با اجرای سعید شهبازی، گویندگی حسین محمدرضایی و فریال ترکاشوند مهمان لحظه های مخاطبان رادیو قرآن خواهد بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه های افق، والعصر (در قالب ارتباط زنده تلفنی با مسئولان ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پوشش برنامه های این هفته)، موج مخاطب و مهنا نیز در این هفته در قالب های مختلف یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس را گرامی خواهند داشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار