رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

سی‌وهفتمین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دو‌شنبه ۷ مهر ۹۹، با بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های ساخت واکسن کرونا روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود. به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما ، سی‌وهفتمین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دو‌شنبه ۷ مهر ۹۹، با بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های ساخت واکسن […]

سی‌وهفتمین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دو‌شنبه ۷ مهر ۹۹، با بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های ساخت واکسن کرونا روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما ، سی‌وهفتمین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دو‌شنبه ۷ مهر ۹۹، با بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های ساخت واکسن کرونا روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
در این قسمت از «چرخ»، حافظ آهی مجری-کارشناس برنامه با دکتر رسول دیناروند، رئیس گروه علم و فناوری زیستی و پزشکی جایزه‌ی مصطفی(ص) درباره‌ی تازه‌های واکسن کرونا گفت‌وگو می‌کند.

بر اساس آخرین خبرها، تا به حال ۱۲۴ پروژه‌ی ساخت واکسن کرونا در دنیا در فاز اول و دوم هستند و ۲۴ پروژه‌ی به مرحله‌ی آزمایش‌های بالینی رسیده است. در هفته‌های اخیر مسئولان سازمان جهانی بهداشت (WHO) بارها اعلام کرده‌اند واکسن کرونا حداقل تا اوایل سال میلادی جدید در دسترس مردم نخواهد بود.

از طرفی در روزهای گذشته تیم دانشمندان آکسفورد که در حال تولید واکسن هستند، می‌گویند هدفشان ایجاد ۵۰ درصد مصونیت در مقابل ویروس کروناست و متخصصان علوم پزشکی در انگلیس می‌گویند: بعید است واکسن کووید-۱۹ از ابتلای مردم به بیماری جلوگیری کند و احتمالا تنها عوارض آن را تخفیف می‌دهد.

مسئولان وزارت بهداشت ایران هم اعلام کرده‌اند برای پیش‌خرید واکسن کرونا اقدام کرده‌اند ولی حداقل تا بهار سال آینده نباید منتظر توزیع و استفاده‌ی این واکسن‌ها برای اقشار آسیب‌پذیر بود. در بخش دیگری از این قسمت «چرخ»، کامران کمالی، کارشناس حیات‌وحش و خزنده‌شناس، آسیب‌های گونه‌های غیربومی حیات‌وحش را بررسی می‌کند.
فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار