رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت خبر از حذف شرط نمایش اول فیلم‌های مستند ایرانی یا «پریمیر ایران» در این دوره‌ی جشنواره داد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، طبق آیین‌نامه‌ی دوره‌ی چهاردهم سینماحقیقت و اعلام قبلی، مقرر شده بود که شرط نمایش اول یا همان Iranian Premier فیلم‌های بخش «مسابقه […]

دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت خبر از حذف شرط نمایش اول فیلم‌های مستند ایرانی یا «پریمیر ایران» در این دوره‌ی جشنواره داد.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، طبق آیین‌نامه‌ی دوره‌ی چهاردهم سینماحقیقت و اعلام قبلی، مقرر شده بود که شرط نمایش اول یا همان Iranian Premier فیلم‌های بخش «مسابقه ملی» و «جایزه شهید آوینی» در این دوره اعمال شود، اما به دلیل شرایط ویژه‌ی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، اعتراض برخی مستندسازان نسبت به عدم اطلاع از این قانون و فرصت‌های محدود نمایش برای فیلمسازان در این مقطع زمانی، «محمد حمیدی‌مقدم» دبیر جشنواره سینماحقیقت این شرط را حذف و به سال آینده موکول کرد.

گفتنی است: در بند ۲ مقررات و مشخصات مربوط به اثر در فراخوان چهاردهمین دوره‌ی جشنواره سینماحقیقت آمده بود که آثار بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی پیش از این نباید در تلویزیون، اکران عمومی، شبکه نمایش خانگی و یا جشنواره داخلی دیگری به نمایش درآمده باشند.

آخرین فرصت ثبت‌نام در جشنواره سینماحقیقت، روز ۱۲ مهرماه ۹۹ اعلام شده است و متقاضیان می‌بایست فرم شرکت در این رویداد بزرگ سینمای مستند ایران را روی پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir و یا وب‌سایت مرکز گسترش www.defc.ir بصورت آنلاین تکمیل نموده و نسخه نهایی فیلم خود را از طریق ارائه‌ی لینک یا به شکل فیزیکی، تا پایان روز ۱۵ مهر به دبیرخانه سینماحقیقت ارائه نمایند.

*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار