رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

جاوید فراهانی نویسنده، کارگران و تهیه کننده فیلم کوتاه (زیر تیغ) در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح مختصر این فیلم پرداخت و عنوان کرد: زن کارگردانی که قصد ساخت فیلم اش را دارد و در این اثنا به مشکلات ممیزی بر می خورد و این آغاز داستان است و ماجراهایی که در این میان […]

جاوید فراهانی نویسنده، کارگران و تهیه کننده فیلم کوتاه (زیر تیغ) در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح مختصر این فیلم پرداخت و عنوان کرد: زن کارگردانی که قصد ساخت فیلم اش را دارد و در این اثنا به مشکلات ممیزی بر می خورد و این آغاز داستان است و ماجراهایی که در این میان برای این زن اتفاق می افتد.

این کارگردان از مشکلات خود در روند ساخت فیلم گفت و افزود: فیلم زیر تیغ یک فیلم ۱۵ دقیقه ای است که بنابر شرایط موجود و نبود حمایت مجبور شدیم یک کار پنج روزه را در دو روز جمع کنیم چرا که در صحنه ثانیه ای مخارج برای فیلمساز کنتور می اندازد و تنها کاری که می توانستیم انجام دهیم این بود که ۱۰ جلسه تمرین با بازیگران داشته باشیم و میزانسن ها و کوچکترین راکوردهای بازی را مدام با آنها کار کنیم که سر صحنه نیازی به روتوش نداشته باشیم. در دکوپاژ ۱۴۶ پلان داشتیم که ۸۰ درصد کار را به صورت تک برداشت پیش بردیم، بدون آنکه خدشه ای به کار وارد شود. با توجه به شرایط فیلم، هیچ رجی در نظر نگرفتیم و صفر تا صد فیلم را بصورت خطی با دکوپاژ پیش رفتیم.

وی در ادامه ازتمامی افرادی که در ساخت این فیلم همکاری کردند تشکر کرد و گفت: با تمام سختی ها شانه به شانه طبق برنامه ریزی ای که داشتیم فریم به فریم فیلم را پیش بردیم و نتیجه کار حضور در ۵۵ فستیوال بین المللی و ۲۴ بار نامزدی و کسب ۱۱ جایزه از جمله، بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین تصویربرداری، بهترین تدوین، بهترین بازیگری، جوایز ویژه هیئت داوران برای بیان قدرتمند، خلاقیت در فیلم، در بخش فیلم های شایسته، مروارید شاعرانه بود.

جاوید فراهانی فارغ التحصیل کارشناسی رشته سینما وکارگردانی از دانشگاه سوره است که تا کنون ساخت هشت فیلم کوتاه به نام های خاک (۱۳۸۹) ،کوری(۱۳۹۰)،نقطه سر خط(۱۳۹۲)،مستند درودگر(۱۳۹۳)،خانه خالی است(۱۳۹۳)،هق هق خنده(۱۳۹۵)،زیر تیغ(۱۳۹۷) و فیلم کوتاهی که اخیرا” به پایان رسانده است بنام جنگ خودی(۱۳۹۹) را در کارنامه هنری خود دارد.

عواملی که در فیلم کوتاه (زیر تیغ) نقش داشتند به ترتیب : نویسنده و کارگردان: جاوید فراهانی، بازیگران: جاوید فراهانی. بهناز حسینی. فرهاد نجفی. شروین برکت. دیبا فلاح. علی حاجیلو، مدیر تصویربردار: رضا شاد،مدیر صدابردار: هادی معنوی پور ،طراح گریم: علی خورشید،تدوین: نیما شاعری،صدا گذار: عرفان ابراهیمی ،طراح صحنه و لباس: جاوید فراهانی،دستیار کارگردان و برنامه ریز: محمد رضا نعمتی ،دستیار کارگردان: باسط زندی ،دستیاران تصویر: محمود اسکندر. محمد حمزه ای ،مجری گریم: یلدا درویش ،عکاس: حسین باختری ،منشی صحنه: الهام وصال ،مدیر تولید: علی حاجیلو ،طراح پوستر: حمیدرضا احمدی ،طراح و چیدمان لوگو: حمید نصیری و تهیه کننده: جاوید فراهانی

سینماخانه/ خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار