رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

امسال هم همچون همیشه جشنواره سی و سوم میزبان داوران کودک و نوجوان از سراسر جهان است. داورانی که امسال ازطریق مجازی مهمان جشنواره شدند. به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، نارک آوتیسیان، اهل ارمنستان در پیامی گفت: امیدوارم در جریان باشید که در کشور من در […]

امسال هم همچون همیشه جشنواره سی و سوم میزبان داوران کودک و نوجوان از سراسر جهان است. داورانی که امسال ازطریق مجازی مهمان جشنواره شدند.

به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، نارک آوتیسیان، اهل ارمنستان در پیامی گفت: امیدوارم در جریان باشید که در کشور من در حال حاضر چه اتفاقی دارد می‌افتد. امروز کشور من در حال جنگ برای صلح کل جهان است و امروز قلب کوچک جهان، ارمنستان، دوستانم، برادرانم، و قهرمانان ما درحال جنگیدن برای آزادی برای من و برای شما هستند. آنها می‌جنگند تا من همچنان بتونم خلق کنم، هنر بیافرینم، زندگی کنم، عشق بورزم و جزئی از این جشنواره باشم. من به عنوان عضوی از هیات داوران کودک به آن اثری رای می‌دهم که قلب و روحم به آن رای می‌دهد و رویای من صلح است.

آینیش دات هفده ساله و اهل هندوستان که از حضورش به عنوان عضوی از هیات داوران خوشحال است می‌گوید: “دو جمله ‌ی که می‌خواهم به نوجوانان بگویم این هست که هیچوقت دست از سوال پرسیدن نکشند و همیشه کنجکاو و پرس و جوگر باشند.”

تامارا اهل ارمنستان و چهارده ساله که اهل موسیقی است و به گفته خودش پیانو می‌نوازد و خوب هم می‌نوازد توصیه می‌کند که رویاهایتان را دنبال کنید و هیچ وقت پا پس نکشید.

کارمینه از ایتالیا نوزده ساله که چند ماه پیش از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده و الان دانشجو است، از اینکه به عنوان داور جشنواره انتخاب شده بسیار هیجان‌زده است. او می‌گوید: همیشه دنبال این هستم که با دیگران تبادل نظر کنم و فیلم و هرچیزی را بتوانم از جنبه‌های مختلف ببینم و بررسی کنم چون این کمک می‌کند ما در مقام انسان رشد و تعالی داشته باشیم.

لئوناژاریک اهل مقدونیه درباره روزهای کرونا می‌گوید: اگر بخواهم به شما در این اوضاع عجیب و غریب یک نصیحت داشته باشم، این است که با دوستان و خانواده‌تان در تماس باشید، با مردم صحبت کنید و به حرف‌هایشان گوش کنید، کتاب بخوانید و فیلم ببینید، همه چیز در فیلم‌ها هست، اجازه بدهید تخیل‌تان به پرواز دربیاید.

محمد توفیق از مقدونیه شمالی نیز آرزو می‌کند همه کودکان صحیح و سالم باشند و آرزوهایشان را از طریق سینما دنبال کنند.

فاطمه سعد که در پاکستان زندگی می کند و از اینکه به عنوان داور جشنواره انتخاب شده است بسیار هیجان زده است می‌گوید امیدوارم که شما و همه کودکان در خانه بمانید و خودتان را با فعالیت های مفید سرگرم کنید.

روهانی از کشور هند که نوزده ساله و بازیگر تئاتر است، می‌گوید: دوست دارم به هم‌سن و سال‌های خودم بگویم همیشه خودتان را باور داشته باشید، آمادگی کشف کردن ایده‌های جدید را داشته باشید و از چیزهایی که در اختیار دارید، بهترین استفاده را بکنید و در چیزهایی که خلق می‌کنید دنبال شادی بگردید، این نکته از همه چیز مهم‌تر است.

هورا ابولی اما آرزو می‌کند ای کاش ویروس کرونا تا قبل از شروع جشنواره از بین رفته بود و می‌توانستیم با هم فیلم‌ها را تماشا و داوری کنیم، او می‌گوید: با اینکه این روزها ویروس کرونا ما رو از هم دور کرده، مطمئنم که روحمان از همیشه به هم نزدیک‌تر است. ما نوجوان ها از سراسر دنیا در این موقعیت دنبال علایق و استعدادهایمان هستیم که سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان مثل پنجره‌ای خواهد بود که رو به آرزوهایمان باز می‌شود.

عسل بهادر داور ایرانی جشنواره نیز امیدوار است سی و سومین جشنواره که بخاطر گسترش ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شده، جشنواره‌ای فوق العاده باشه و پر از گل و پروانه‌هایی که روی زمین فوق العاده ما، در حال پرواز هستند. او می‌گوید: همانطور که می‌دانید، زندگی کردن بدون سینما، هنر و کودکان برای هیچکس هیچ معنایی ندارد و می دانیم که سینما روزهای ما را رنگی می‌کند.

یگانه محمدی دیگر داور ایرانی نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جشنواره می‌گوید: بیشتر از هرچیزی امیدوارم که همه کودکان در سراسر دنیا وقت خودشان را به بهترین شکل ممکن بگذرانند و این دقیقا هدف جشنواره است که وقت خود را برای خوشحال بودن بگذرانید.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار