رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

منصور ضابطیان گفت: در یک رسانه، وقتی برنامه‌ها یک مرامنامه و نگرش کلی داشته باشند و بخواهند مفهومی را پیش ببرند، تاریخ مصرف ندارند و تمام نمی‌شوند. منصور ضابطیان درباره پخش نشدن برنامه «پنجشنبه جمعه» در دو هفته اخیر، گفت: این تعطیلی همان‌طور که از طریق روابط عمومی برنامه و رادیو ایران اعلام شده بود، […]

منصور ضابطیان گفت: در یک رسانه، وقتی برنامه‌ها یک مرامنامه و نگرش کلی داشته باشند و بخواهند مفهومی را پیش ببرند، تاریخ مصرف ندارند و تمام نمی‌شوند.

منصور ضابطیان درباره پخش نشدن برنامه «پنجشنبه جمعه» در دو هفته اخیر، گفت: این تعطیلی همان‌طور که از طریق روابط عمومی برنامه و رادیو ایران اعلام شده بود، مشخصاً به خاطر ایام سوگواری اربعین و آخر ماه صفر بود. البته ناگفته نماند که در همین ایام من هم درگیر بیماری کرونا شدم و در نتیجه دو سه هفته‌ای برنامه تعطیل شد. با تمام شدن دوران قرنطینه، خدارا شکر وضعیت من هم بهتر شد و ان شاالله از این هفته «پنجشنبه‌جمعه» را خواهیم داشت.

با تلویزیون قهر نیستم

این مجری رادیو و تلویزیون درباره شایعاتی درباره ساخت برنامه جدید در تلویزیون نیز توضیح داد: به هر حال دوستان روزنامه‌نگار حق دارند حدس و گمان خودشان را داشته باشند. تلویزیون خانه من است؛ بخشی از زندگی حرفه‌ای من در این رسانه  شکل گرفته  و طبیعی است که کسی از خانه خودش قهر نمی‌کند.

ضابطیان اظهار کرد: به هرحال به خاطر سلیقه و نظر مدیران پیشین، شرایط حضور من و بسیاری از همکاران دیگر من در تلویزیون وجود نداشت. همه ما علاقه‌مند هستیم که در شرایط درست فرهنگی، کار کنیم و خروجی داشته باشیم. وقتی که این شرایط فراهم باشد، چرا که نه؟ امّا در مجموع فعلاً هیچ خبر و برنامه قطعی در این زمینه ندارم.

وی گفت: فراموش نکنیم که مدیریت رسانه برخلاف ظاهر جذابش، کار بسیارسختی است. فردی که در این جایگاه قرار می گیرد باید به ظرایف و پیچیدگی‌های کار فرهنگی آگاه باشد. خیلی اوقات افرادی که در سایر حوزه‌ها  تجربه مدیریت  داشته‌اند و اتفاقاً مدیران خوبی بودن، در عرصه فرهنگ کم می‌آورند و چه بسا ناکام  شوند. امیدوارم حضور آقای شاه‌آبادی همان‌طور که در رادیو تأثیرگذار بود، در تلویزیون هم منشأ خیر باشد.

مخاطبان هنوز پیگیر «رادیو هفت» هستند

وی در پاسخ به این پرسش که با فرض فراهم بودن همه شرایط و قطعی‌شدن حضور شما در تلویزیون آیا طرح‌های جدید مدنظرتان است یا همان فضای «رادیو هفت» را ادامه می دهید؟ عنوان داشت:این موضوع تا حدزیادی به تغییرات مدیریتی در شبکه های تلویزیون و تصمیم مدیران بستگی دارد. بالاخره هر برنامه‌سازی دوست دارد تجربه‌های جدیدداشته باشد و من هم همیشه این احساس را داشته‌ام. از سوی دیگر، در تمام این سال‌هایی که رادیو هفت پخش نمی‌شد، همیشه از سوی مردم با این پرسش مواجه بودم که چرا رادیو هفت نیست؟ این نشان می‌دهد که مخاطبان  با طرح و محتوای کلی آن برنامه ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند.

این برنامه‌ساز تلویزیون افزود: در شرایط فعلی که مردم درگیر مسائل مختلفی نظیر مشکلات عجیب و غریب اقتصادی و از همه مهم‌تر کرونا هستند، به نظر می‌رسد به یک برنامه آرام شبانه شبیه آنچه که در سال‌های گذشته در رادیو هفت دیدیم، نیاز داشته باشند. با این حال خیلی زود است که به این پرسش به صورت دقیق پاسخ دهم. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

برنامه‌ای که مرامنامه داشته باشد تمام‌شدنی نیست

ضابطیان در پاسخ به این پرسش که آیا رادیو هفت یک پروژه ناتمام است که قصد تکمیل آن را دارد نیز گفت: در یک رسانه، وقتی برنامه‌ها یک مرامنامه و نگرش کلی داشته باشند و بخواهند مفهومی را پیش ببرند، تاریخ مصرف ندارند و تمام نمی‌شوند. قرار من و همکارانم در «رادیو هفت» و بعدتر «رادیو شب» این بود که آرامش و احترام اجتماعی را بین مردم تقویت کنیم؛ این مفاهیم هم تمام‌شدنی نیستند که حالا بخواهیم بگوییم دیگر نیازی به پرداختن به آنها نیست. اما از طرفی بالاخره هر دورانی، گفتمان خاص خودش را دارد. بنابریان، اگر قرار باشد «رادیو هفت» ساخته شود، رادیو هفت سال ۱۳۹۹ خواهد بود، نه رادیو هفتی که ما در سال‌های گذشته دیدیم.

وی عنوان کرد: به هرحال فعلاً تمرکز اصلی من همچنان روی رادیو و برنامه «پنجشنبه‌جمعه» است که مخاطبان خاص خود را  پیدا کرده و خدا را شکر از برنامه‌های موفق رادیو است و مردم هم آن را دوست دارند و دنبال می‌کنند.

منبغ: فارس

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار