رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم سینمایی «بی حسی موضعی» ساخته حسین مهکام پس از نزدیک به یازده هفته اکران به فروشی معادل ۲,۲۱۸,۴۵۲,۴۷۶ ریال دست یافت. این فیلم نخستین بار در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد و توانست نقدهای مثبتی را برای خود به ثبت برساند. از جمله نکات حائز اهمیت و جالب این فیلم […]

فیلم سینمایی «بی حسی موضعی» ساخته حسین مهکام پس از نزدیک به یازده هفته اکران به فروشی معادل ۲,۲۱۸,۴۵۲,۴۷۶ ریال دست یافت.

این فیلم نخستین بار در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد و توانست نقدهای مثبتی را برای خود به ثبت برساند.

از جمله نکات حائز اهمیت و جالب این فیلم می توان به حضور «حبیب رضایی» در قامت تهیه کننده اشاره کرد. این نخستین تجربه تهیه‌کنندگی حبیب رضایی پس از سال‌ها حضور در سینما است. همچنین محمد صادق رنجکشان به عنوان سرمایه‌گذار و مجری طرح در این پروژه سینمایی حضور دارد.

حبیب رضایی، پارسا پیروزفر، حسن معجونی و سهیل مستجابیان از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم بی حسی موضعی به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم سینمایی «بی حسی موضعی» به نویسندگی و کارگردانی حسین مهکام سومین تجربه فیلمسازی این کارگردان جوان محسوب میشود، مهکام بیشتر به واسطه نگارش فیلمنامه های گوناگون خود شناخته می شود، «آزادی مشروط» و «آندرانیک» دو فیلم قبلی هستند که مهکام در کارنامه کارگردانی اش به ثبت رسانده است.

فیلم‌نامه‌های متعددی به نویسندگی مهکام تاکنون در سینما توسط کارگردان‌های مختلفی ساخته شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به «آدم»، «بیست» و «هیچ» هرسه به کارگردانی و نویسندگی مشترک عبدالرضا کاهانی، «گهواره‌ای برای مادر» کارگردان پناه برخدا رضایی، «برف» کارگردان مهدی رحمانی، «پدر آن دیگری» کارگردان یدالله صمدی، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» با همکاری علی زرنگار، وحید جلیلوند و به کارگردانی وحید جلیلوند اشاره کرد.

در خلاصه داستان فیلم بی حسی موضعی آمده است: جلال، دانشجوی سابق رشته فلسفه، متوجه می شود خواهرش که به اختلال روانی دو قطبی مبتلاست، با مردی ثروتمند به نام شاهرخ ازدواج کرده که به شرط بندی بازی فوتبال اعتیاد دارد. جلال با عصبانیت از خانه بیرون می زند تا به خانه دوستش، بهمن، برود که یک آهنگساز زیرزمینی است. در مسیر جلال با یک راننده تاکسی به نام ناصر آشنا می شود و این دو شب عجیبی را در کنار هم سپری می کنند.

سینمای ایران از اسفند ماه سال گذشته با بحران بزرگ کرونا روبرو بوده است، بحرانی که تعطیلی چهار ماهه سینما را به همراه داشت و باعث ورشکستگی بسیاری از آثار و همچنین توقف بخش عظیمی از تولیدات هنر هفتم شد.

بازگشایی سینما‌ها از اول تیر ماه سال جاری برای بسیاری از فیلمسازان و همچنین تماشاگران روزنه‌ای از امید را ایجاد کرد، اما این بازگشایی به سرعت شکست خورد و اکثریت آثار با فروش اندکی به کار خود پایان دادند، این وضعیت در حدی بود که دو فیلم پرفروش سال هم به سرعت از چرخه اکران خداحافظی کردند.

با این وجود سینما همچنان به اکران آثار خود ادامه می دهد و از سویی عدم فروش آثار سینمایی هیچ تغییر روندی در چرخه اکران بوجود نیاورده است، اتفاقی که شاید اگر به همین منوال پیش برود باعث ورشکستگی کامل سینمای کشور در سال جاری باشد.

منبع: میزان

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار