رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد. عصر امروز (جمعه- ۷ آذرماه) آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور مدیران، داوران و برگزیدگان بخش‌های مختلف برگزار شد. شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به […]

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

عصر امروز (جمعه- ۷ آذرماه) آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور مدیران، داوران و برگزیدگان بخش‌های مختلف برگزار شد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

بخش فیلمسازان بسیجی

در بخش پویانمایی فیلمسازان بسیجی، اسماعیلی و گلپایگانی داوران این بخش روی سن رفتند.

تعادل (بالانس)، بازگشت، کاش، راهنما و سلمانی نامزدهای دریافت این جایزه بودند که در نهایت تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به برزان رستمی برای پویانمایی «تعادل (بالانس)» رسید.

در بخش نماهنگ فیلمسازان بسیجی که جایزه آن توسط انسیه شاه‌حسینی،  مدیر بخش فیلمسازان بسیجی و عباس عمرانی،  داور این بخش اهداء شد، شورآزادی، سرزمین مادری، یادها، بوی گل و دو همراه نامزد دریافت جایزه بودند که در نهایت تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به مرتضی مقدسی برای تهیه نماهنگ «یادها» رسید.

در بخش فیلمنامه فیلمسازان بسیجی نیز چتر سفید، گودال، نامه مرتضی، تمام مریم‌ها، دوازدهمین اسماعیل نامزد بودند که تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره این بخش با حضور انسیه شاه‌حسینی، اسحاقی و فهیم،  از داوران این بخش به مرتضی پژوهان برای فیلمنامه «گودال» رسید.

در بخش مستند کوتاه فیلمسازان بسیجی نیز انسیه‌ شاه‌حسینی، حبیب والی‌نژاد و فاطمی‌نویسی به عنوان داور روی سن حضور یافتند تا از بین نامزدهای این بخش،  زخم الماس، آن شش نفر، چمر سرباز، بانو، خاطرات بادیه، با تقدیر از «خاطرات بادیه»، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را به قدرت باقری برای مستند کوتاه «چمر سرباز» اهداء کردند.

در بخش فیلم کوتاه داستانی نیز انسیه شاه‌حسینی، حبیب‌الله بهمنی و جهانگیر الماسی، داوران این بخش بعد از معرفی ملاخدیجه یک خروس داشت، یک آن زندگی، نهست، دا، پیرمرد و دوچرخه به عنوان نامزدهای کسب جایزه، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را به زانیا لطفی برای فیلم کوتاه داستانی «نهست» دادند.

در بخش تله‌فیلم نیز بن‌سای، وکیل مدافع، برف می‌بارد، ترمینال غرب و ریشه‌ها نامزد کسب جایزه بودند و در نهایت انسیه‌شاه‌حسینی و سیدزاده؛ داوران این بخش تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را به عفت صوفی برای تهیه «ریشه‌ها» تقدیم کردند.

بخش روایت قلم

در ادامه ضمن معرفی نامزدهای بخش روایت قلم، جوایز برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

در بخش فیلمنامه سینمایی که عباس عمرانی؛ مدیر این بخش و بهزاد بهزادپور و اسلاملو، از داوران این بخش روی سن آمدند، دستمال سرخ‌ها، لیست شنبه و سه‌چهارم جنگ به عنوان نامزدها معرفی شدند که در نهایت تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به داود جلیلی و محسن غضنفری برای فیلمنامه ‌سینمایی «سه‌چهارم جنگ» تعلق گرفت.

در بخش فیلمنامه تله‌فیلم نیز تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره در رقابت بین اون بابای من نیست، تیره و تار، شهاب‌الدین، به مریم برای فیلمنامه «اون بابای من نیست» رسید.

در بخش اقتباسی ضمن معرفی دشت‌بان، هستی و دست‌های چوبی به عنوان نامزد بهترین اثر، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به نیوشا عبدالله‌زاده برای فیلمنامه «هستی» اهداء شد.

در بخش فیلمنامه کوتاه داستانی که عباس عمرانی، رهبر قنبری، رضا آقایی و مصطفی جمشیدی، از داوران این بخش برای اهداء جایزه روی سن آمدند، زخم‌بازی، رویاها، جرکس، سایه‌های کوچک ماه و خسته‌دل به عنوان نامزد معرفی شدند که تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به محسن غضنفری برای فیلمنامه «رویاها» تعلق گرفت.

بخش سیدالشهدای مقاومت

در ادامه این مراسم، نوبت به معرفی نامزدها و اهداء جایزه‌ها در بخش سیدالشهدای مقاومت شد.

در بخش مستند سیدالشهدای مقاومت که بخشی؛ مدیر این بخش و احمد حائری یکی از داوران برای اهداء جایزه آن روی سن آمدند، عابدان کهنز، خاطرات بادیه، نه کوچک نه بزرگ، چرا سوریه، گلوله‌باران به عنوان نامزد معرفی شدند و تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به محمدمهدی خالقی برای مستند «نه کوچک نه بزرگ» رسید.

در بخش نماهنگ سیدالشهدای مقاومت که اهداء جایزه آن بر عهده بخشی و بهروز خباز خوب، از داوران این بخش گذاشته بود، ضمن معرفی بزک، مث مهتاب، بریم بالابالاتر، روز مبادا، زندگی زیباست به عنوان نامزد این بخش، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به صادق روشن برای «بزک» اهداء شد.

در بخش فیلم کوتاه داستانی سیدالشهدای مقاومت با حضور بخشی و عطاءالله سلمانیان، داوران این بخش، ناجی، باغ بهشت، ناکام و Joury به عنوان نامزد معرفی شدند که سجاد اسماعیل‌بیگی، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را به برای فیلم کوتاه «ناجی» از آن خود کرد.

در بخش فیلمنامه کوتاه سیدالشهدای مقاومت نیز ناجی، باغ بهشت، ناکام، Joury و Braids نامزد عنوان بهترین بودند که در نهایت داوران تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به حسن نجفی برای فیلمنامه «باغ بهشت» اهداء کردند.

بخش مسابقه اصلی

در دامه این مراسم، ضمن معرفی نامزدهای بخش مسابقه اصلی، جوایز بهترین‌ها اهداء شد.

برای اهدای جوایز بخش نماهنگ مسابقه اصلی، محمدجواد کاسه‌ساز، مدیر این بخش و مجید اخشابی و بهارانگیز از داوران روی سن آمدند. پرواز خاموش، فتح غریب، خانه ملت، دلسوزی، شب بارانی از نامزدهای این بخش بودند که تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به ریحانه مشهدی‌ابراهیمی برای نماهنگ «پرواز خاموش» رسید.

در بخش بهترین کارگردانی نماهنگ مسابقه اصلی، خانه ملت، بزک، پرواز خاموش، فتح غریب، کنار هم باشیم، دلسوزی نامزد بودند که تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به داود احمدی برای کارگردانی نماهنگ «خانه ملت» تعلق گرفت.

در بخش پویانمایی مسابقه اصلی که محمدجواد کاسه‌ساز، علی نوری اسکویی، جمشید خوشدل از داوران این بخش جایزه را اهداء کردند، جنایت ویژه غیرمعمول آقای جیمز، آفتاب گردان، این‌سو آن‌سو، کاش، وقتی پروانه‌ها دستخوش جریان باد می‌شوند، نامزد شدند و تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به «جنایت ویژه غیرمعمول آقای جیمز» تعلق گرفت.

در بخش بهترین کارگردانی پویانمایی نیز ضمن معرفی جنایت ویژه غیرمعمول آقای جیمز، آفتاب گردان، این‌سو آن‌سو، کاش، وقتی پروانه‌ها دستخوش جریان باد می‌شوند، به عنوان نامزد، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به حنانه واحدی برای پویانمایی «وقتی پروانه‌ها دستخوش جریان باد می‌شوند» رسید.

در بخش فیلم کوتاه داستانی مسابقه اصلی نیز محمدجواد کاسه‌ساز، جواد خسروآبادی و محمد حمزه‌ای از داوران این بخش، ضمن معرفی ماکاروف، از طرف لیلا، مثلاً فیصل، موضوع، رویاهای زیر آوار به عنوان نامزدها، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را به مجتبی اسپنانی برای تهیه فیلم کوتاه «از طرف لیلا» دادند.

در بخش بهترین کارگردانی فیلم کوتاه داستانی مسابقه اصلی نیز که ماکاروف، از طرف لیلا، مثلاً فیصل، موضوع، رویاهای زیر آوار، نامزد بودند، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به سید سجاد قافله‌باشی برای کارگردانی فیلم کوتاه «ماکاروف» رسید.

در بخش بهترین فیلمنامه کوتاه داستانی مسابقه اصلی، مثلاً فیصل، از طرق لیلا، در مرز، موضوع و ئاکام نامزد دریافت جایزه بودند که تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره اسکندر آسمان‌اُف از تاجیکستان برای فیلمنامه «در مرز» تعلق گرفت.

در بخش تله‌فیلم مسابقه اصلی نیز محمدجواد کاسه‌ساز، احمد مرادپور، عبدالله باکیده و عرفان‌منش از داوران این بخش روی سن آمدند و از بین نامزدهای بهترین تله‌فیلم: مدیترانه، ریشه‌ها، اینجا خانه من است، تو می‌مانی، آوازهای باد، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را به عفت صوفی برای تهیه تله‌‎فیلم «ریشه‌ها» اهداء کردند.

در بخش بهترین کارگردانی تله‌فیلم مسابقه اصلی نیز در رقابت کارگردانان مدیترانه، ریشه‌ها، اینجا خانه من است، تو می‌مانی، فرمانده، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به خیرالله تقیان‌پور برای کارگردانی تله‌فیلم «اینجا خانه من است» رسیید.

در بخش بهترین فیلمنامه تله‌فیلم مسابقه اصلی نیز بعد از معرفی: مدیترانه، ریشه‌ها، اینجا خانه من است، آوازهای باد، به عنوان نامزد، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به صابر الله‌دادیان برای فیلمنامه «مدیترانه» تعلق گرفت.

در بخش مستند کوتاه مسابقه اصلی، محمدجواد کاسه‌ساز، اسلاملو، محمد ابوجدایل به عنوان داوران این بخش ضمن معرفی: سیروس، کراس، و تن من به عنوان نامزدهای بهترین مستند کوتاه، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را به سید رضا صافی برای تهیه «سیروس» دادند.

در بخش بهترین کارگردانی مستند کوتاه مسابقه اصلی: کراس، اسکوتارا، و تن من به عنوان نامزد معرفی شدند، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به حسین همایونفر برای کارگردانی «و تن من» رسید.

در بخش بهترین تحقیق و پژوهش مستند کوتاه، سنگربان، سیروس، اسکوتارا به عنوان نامزد معرفی شدند که در نهایت تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره سهم مستند کوتاه «اسکوتارا» شد.

در بخش مستند بلند نیز ضمن معرفی نامزدها: خاطرات بادیه، موصل بعد از جنگ، فرزندان شب، نت‌های مسی یک رویا، غزه، محمدجواد کاسه‌ساز، اسلاملو، محمد ابوجدایل داوران این بخش، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را به مرتضی شعبانی برای تهیه مستند «خاطرات بادیه» اهداء کردند.

در بخش بهترین کارگردانی مستند بلند مسابقه اصلی، خاطرات بادیه، فرزندان شب، نت‌های مسی یک رویا، غزه به عنوان نامزد معرفی شدند که تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به بهروز نورانی‌پور برای کارگردانی مستند بلند «فرزندان شب» رسید.

در بخش بهترین تحقیق و پژوهش مستند بلند مسابقه اصلی نیز از بین نامزدها: غزه، آتش در گلستان، مهدی عراقی را بکش، عابدان کهنز، خاطرات بادیه، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به سید مصطفی حسینی برای مستند بلند «مهدی عراقی را بکش» تعلق گرفت.

در بخش فیلم سینمایی مسابقه اصلی که محمدجواد کاسه‌ساز و دکتر کریمی داور برای اهداء جوایز آن روی سن آمدند، در بخش بهترین کارگردانی فیلم سینمایی از بین نامزدها: ۲۳ نفر، آبادان یازده ۶۰، شبی که ماه کامل شد، لباس شخصی، خروج، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به ابراهیم حاتمی‌کیا برای فیلم «خروج» تعلق گرفت.

در بخش بهترین فیلمنامه فیلم سینمایی مسابقه اصلی، ۲۳ نفر، عمر و ما، شبی که ماه کامل شد، داستان خونی، منطقه پرواز ممنوع به عنوان نامزد معرفی شدند که در نهایت تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به مهدی جعفری برای فیلم سینمایی «۲۳ نفر» رسید.

جایزه ویژه هیات‌‎داوران نیز به مهرداد خوشبخت برای کارگردانی فیلم «آبادان یازده ۶۰» اهداء شد.

در بخش بهترین فیلم سینمایی مسابقه اصلی نیز ۲۳ نفر، آبادان یازده ۶۰، شبی که ماه کامل شد، لباس شخصی، خروج نامزد بودند که تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به محمدحسین قاسمی برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» اهداء شد.

بخش فیلم به معنای مطلق

در ادامه جایزه بخش فیلم به معنای مطلق نیز با حضور سیدمحمد حسینی؛ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالله باکیده، کارگردان و سینماگر و زابلی‌زاده؛ مدیر شبکه ایران‌کالا، شبی که ماه کامل شد، نه کوچک نه بزرگ،‌ نامه‌ای از دمشق، ملاقات آخر، چمر سرباز، یادها، جنایت ویژه غیرمعمول آقای جیمز به عنوان نامزدهای این بخش معرفی شدند و در نهایت تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به عباس ایمانیان برای «نامه‌ای از دمشق» رسید.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار