رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • پنجشنبه 13 آذر 1399 - 16:29
  • کد خبر : 56766
  • تئاتر
  • چاپ خبر : تولید تله‌تئاتر با موضوع سرداران شهید سلیمانی و فخری‌زاده

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به نزدیک شدن به نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و واقعه تلخ ترور دانشمند بزرگ کشورمان شهید محسن فخری‌زاده گفت: بنا داریم تا تله‌تئاترهایی را با هدف معرفی این دو شخصیت بزرگ کشورمان تولید و از طریق شبکه‌های سیما به مخاطب ارائه دهیم. کوروش زارعی مدیر […]

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به نزدیک شدن به نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و واقعه تلخ ترور دانشمند بزرگ کشورمان شهید محسن فخری‌زاده گفت: بنا داریم تا تله‌تئاترهایی را با هدف معرفی این دو شخصیت بزرگ کشورمان تولید و از طریق شبکه‌های سیما به مخاطب ارائه دهیم.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شاهد آغاز به کار فعالیت ستاد بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی طی هفته جاری بودیم.

وی ادامه داد: بنا به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این ستاد بنا دارد تا با اتکا به توانمندی معاونت‌های مختلف حوزه هنری در بخش‌های آفرینش‌های ادبی، ادبیات پایداری، تئاتر، سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی تولیداتی را در دستور کار قرار دهد که هم‌زمان با بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این محصولات فرهنگی و هنری از طریق فضای مجازی و شبکه‌های سیما به مخاطبان ارائه شود.

تولید تله‌تئاترهای کوتاه پنج دقیقه‌ای با موضوع سردار سلیمانی

زارعی درباره فعالیت‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در قالب برنامه‌ریزی‌های ستاد بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: فعالیت مرکز هنرهای نمایشی مبتنی بر تولید تله‌تئاترهای کوتاه پنج دقیقه‌ای با موضوع سلوک، سیره، زندگی و سال‌های مقاومت پرافتخار سردار حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس و در ادامه در جبهه‌های مختلف با هدف حفظ امنیت و سرافرازی کشورمان است که توسط هنرمندان حرفه‌ای کار تولید این آثار نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: همچنین در تعامل با شبکه چهارم سیما تلاش می‌کنیم تا تله‌تئاترهای موضوعی و محتوایی تولید شده را در ساعت‌های مختلف روی آنتن ببریم و همچنین از طریق بسترهای فضای مجازی مرتبط با حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آن آثار را در اختیار مخاطبان، شیفتگان و عاشقان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار خواهیم داد.

روایت زندگی شهید فخری‌زاده در قالب تله‌تئاتر

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به آنکه هنوز به سالگرد ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی نرسیده بودیم که این‌بار ترور کوردلانه یکی از دانشمندان بزرگ هسته‌ای و فناوری‌های نوین کشورمان شهید محسن فخری‌زاده بار دیگر تمام جامعه ایران و حق‌طلبان جهان را داغ‌دار خود کرد یادآور شد: همچنین طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا داریم تا به واسطه تولید همین تله‌تئاترها، بخشی از آثار را نیز به زندگی و سلوک شهید فخری زاده اختصاد دهیم.

به گفته زارعی، شاید برای مخاطبان جالب باشد که بدانند شهید فخری‌زاده علاوه بر حضور مستمر و مداوم در جبهه‌ها، در جبهه علم، دانش، فناوری و سازندگی در حوزه فرهنگی نیز بسیار پویا و فعال بود و همواره شاهد واکنش‌های او نسبت به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور بودیم.

اطلاعات‌مان از شهید فخری‌زاده به سبب خضوع او بسیار کم است

زارعی با اشاره به آنکه هنوز نتوانسته‌ایم اطلاعات کاملی درباره شخصیت و زندگی شهید فخری‌زاده به دست آوریم گفت: چراکه او نیز مانند بسیاری از بزرگ‌مردان و بزرگ‌نامان کشورمان، فارغ از هرگونه هیاهویی تنها به خدمت در راستای تحقق ایرانی آباد و سربلند می‌پرداخت. به سبب همین شخصیت پنهان و متواضع اطلاعات کمی درباره زندگی این شهید والامقام در اختیار داریم.

وی خاطرنشان کرد: اما تلاشمان بر آنست تا با بسیج تمامی امکانات بتوانیم بخشی از تولیدات خود در حوزه هنری را در بخش‌های مختلف به زندگی شهید فخری‎زاده اختصاص دهیم. البته در راستای سیاست‌های حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بنا داریم تا در طی سال پیش رو چه در حوزه تئاتر و چه در حوزه فیلم و ادبیات پایداری دست به تولید آثار بلند و با کیفیتی، هم‌سطح و شأن این شهید والامقام بزنیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خاطرنشان کرد: بنا داریم تا چند نمایش‌نامه کوتاه پنج تا هفت دقیقه‌ای را با موضوع زندگی علمی و سال‌های حضور این شهید والامقام در جبهه‌های حق علیه باطل و زندگی شخصی شهید فخری‌زاده برای تولید تله‌تئاتر به نگارش درآوریم که تا این لحظه کار نگارش یک نمایشنامه به اتمام رسیده و این اثر در حد اطلاعاتی بود که می‌توانست به معرفی شهید محسن فخری‌زاده در قالب زندگی شخصی او بپردازد.

کارگردان نمایش خورشید از حلب طلوع می‌کند افزود: بقیه گروه‌ها درحال نگارش آثار دیگر با محوریت این شهید والامقام هستند تا بتوانیم این تله تئاترها را نیز در کنار تله‌تئاترهایی که با موضوع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تولید می‌شوند از طریق شبکه‌های سیما و فضای مجازی در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

نگارش نمایشنامه‌ای با روایت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر

کارگردان نمایش کانال کمیل در تشریح دیگر برنامه‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به تلاش بیش از هفت ماه دکتر نصرالله قادری نویسنده، پژوهشگر، مدرس و کارگردان تئاتر در حوزه نگارش نمایشنامه‌ای با موضوع شهید بهشتی و دیگر شهدای واقعه هفتم تیر گفت: آقای قادری طی این هفت ماه به شکل مستمر درحال نگارش، پژوهش و تحقیق بوده و طی آخرین صحبت‌ها گفته است که چیزی حدود یک ماه دیگر کار نگارش این اثر به اتمام خواهد رسید. با اتمام این اثر تلاش می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر این نمایشنامه را نیز چاپ و طی مراسمی رونمایی کنیم.

تروریست‌های مسلح عصر جمعه – هفتم آذر ماه – با کمین در مسیر خودرو حامل دکتر محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی(ره) شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند، این دانشمند برجسته کشورمان را در عملیاتی انتحاری و مسلحانه به شهادت رساندند.

پیکر پاک شهید فخری‌زاده پس از طواف در حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و حرم امام خمینی(ره)، روز دوشنبه (۱۰ آذرماه) با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید در امامزاده صالح(ع) تهران آرام گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار