رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • شنبه 15 آذر 1399 - 13:33
  • کد خبر : 56852
  • تئاتر
  • چاپ خبر : طرحی مبهم برای گروه های تئاتری به روایت یک کارگردان جوان

نگین ضیایی، کارگردان جوانی که به خاطر همه‌گیری کرونا از اجرای نمایش «مرفی» باز مانده است، طرح حمایتی جدید مرکز هنرهای نمایش از گروه‌های تئاتری را مبهم می‌داند. این کارگردان جوان درباره طرح حمایتی جدید مرکز هنرهای نمایشی مبنی بر ضبط نمایش‌هایی که به دلیل کرونا، از اجرای صحنه‌ای باز مانده‌اند، می‌گوید: هنوز درباره شرکت […]

نگین ضیایی، کارگردان جوانی که به خاطر همه‌گیری کرونا از اجرای نمایش «مرفی» باز مانده است، طرح حمایتی جدید مرکز هنرهای نمایش از گروه‌های تئاتری را مبهم می‌داند.

این کارگردان جوان درباره طرح حمایتی جدید مرکز هنرهای نمایشی مبنی بر ضبط نمایش‌هایی که به دلیل کرونا، از اجرای صحنه‌ای باز مانده‌اند، می‌گوید: هنوز درباره شرکت در این طرح با اعضای گروه‌مان به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم چون این طرح خیلی گنگ و مبهم است.
او که قرار بود نمایشش را در مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرد، ادامه می‌دهد: در وهله اول به اطلاعات و جزییات بیشتری نیاز داریم و تا بعد بتوانیم به یک جمع‌بندی برسیم ولی در حال حاضر اطلاعات این طرح قدری ناقص است و ایجاد سردرگمی می‌کند. مثلا نمی‌دانیم با حضور در این طرح آیا نوبت اجرایمان را از دست می‌دهیم یا نه. ضمن اینکه شکل این طرح مشخص نیست.
ضیایی اضافه می‌کند: قرار است بعد از رایزنی با اعضای گروه خودمان،پرسش‌های‌مان را مشخص کنیم و در مرحله بعدی حتما با مرکز هنرهای نمایشی وارد گفتگو می‌شویم چون نمی‌توان چشم بسته این طرح را قبول یا رد کرد.
هفته گذشته مرکز هنرهای نمایشی در اطلاعیه شماره ۷ خود با عنوان «حمایت از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی» اعلام کرد که با هدف حمایت از فعالیت هنرمندان برای تولید و عرضه آثار نمایشی و تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه تعدادی نمایش را  برای  بازتولید و یک اجرا برای ضبط حرفه‌ای و پخش از بسترهای ‌ارائه آثار در فضای مجازی  مورد حمایت قرار می‌دهد.
گام نخست این طرح، شامل تعدادی از آثاری خواهد بود که در (بهمن، اسفند۹۸ و فروردین، مهر، آبان۹۹) بر اساس مستندات در تهران و استان‌ها آماده اجرا بودند و به خاطر تعطیلی فعالیت‌ها از روند تولید و اجرا باز ماندند.
در ادامه عنوان شده که متون ایرانی، نمایش‌هایی که در پروسه تمرین و اجرای آنها بیشترین قابلیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود داشته باشد، نمایش‌هایی که در یک بازه زمانی ۱۵ روزه آماده اجرا باشند، نمایش‌های کمدی و اجتماعیِ امید بخش و … اولویت دارند. و به هر اثر نمایشی کمک هزینه‌ای تا سقف ۳۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار