رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سینمای ایران با سه فیلم در هفتادوهشتمین دوره جایزه سینمایی «گلدن گلوب» برای بهترین فیلم‌ غیرانگلیسی زبان رقابت می‌کند. انجمن مطبوعات خارجی هالیوود متشکل از روزنامه‌نگاران و عکاسان صنعت سرگرمی مسئولیت اهدای جایزه گلدن گلوب در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی زبان را برعهده دارد و هرساله این جایزه را به فیلم برتر سال اهدا می‌کند. تنها […]

سینمای ایران با سه فیلم در هفتادوهشتمین دوره جایزه سینمایی «گلدن گلوب» برای بهترین فیلم‌ غیرانگلیسی زبان رقابت می‌کند.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود متشکل از روزنامه‌نگاران و عکاسان صنعت سرگرمی مسئولیت اهدای جایزه گلدن گلوب در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی زبان را برعهده دارد و هرساله این جایزه را به فیلم برتر سال اهدا می‌کند. تنها آن دسته از آثار درام، موزیکال و کمدی واجد شرایط شرکت در این رقابت هستند که دستکم ۵۱ درصد از دیالوگ آنها به زبانی غیر از انگلیسی باشد. آثار مستند در این رقابت شرکت داده نمی‌شوند.

امسال ۱۳۸ فیلم غیر انگلیسی زبان از ۷۷ کشور به رقابت برای جایزه گلدن گلوب راه یافت که از این بین ۳۶ فیلم ساخته کارگردانان زن بودند. برخلاف قوانین اسکار، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود آثار ارسالی از هر کشور را به تنها یک فیلم محدود نکرده و هر کشور می‌تواند چند نماینده داشته باشد. امسال، خورشید ساخته مجید مجیدی، دشت خاموش از احمد بهرامی و آن شب به کارگردانی کوروش آهاری به نمایندگی از سینمای ایران برای دریافت این جایزه رقابت می‌کنند.

معمولا تنها فیلم‌هایی در این رقابت شرکت داده می‌شوند که ۱۵ ماه قبل از آغاز دوره اهدای جوایز در کشور مبدا اکران شده باشند اما امسال به دلیل شیوع کرونا تغییراتی در شروط این جایزه ایجاد شد و فیلم‌هایی که از اول اکتبر ۲۰۱۹ (۹ مهر ۹۸) تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ (۱۰ اسفند ۹۹) در هر کشوری، نه فقط کشور مبدا، و در هر قالبی اکران شده باشند واجد شرایط شناخته شدند.

نامزدهای نهایی این دوره از جوایز گلدن گلوب برای فیلم‌های غیرانگلیسی زبان سوم فوریه (۱۵ بهمن) اعلام می‌شود و مراسم اعطای جوایز نیز روز ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار