رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سینماهای فرانسه فعلا باز نمی‌شوند و حداقل تا ۷ ژانویه برای مقابله با افزایش ابتلا به ویروس کرونا تعطیل می‌مانند. به نقل از ورایتی، سینماها و تئاترهای فرانسه که انتظار می‌رفت از ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) دوباره باز شوند حداقل تا ۷ ژانویه (۱۸ دی) بسته می‌مانند. دیروز بعداز ظهر ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه […]

سینماهای فرانسه فعلا باز نمی‌شوند و حداقل تا ۷ ژانویه برای مقابله با افزایش ابتلا به ویروس کرونا تعطیل می‌مانند.

به نقل از ورایتی، سینماها و تئاترهای فرانسه که انتظار می‌رفت از ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) دوباره باز شوند حداقل تا ۷ ژانویه (۱۸ دی) بسته می‌مانند.

دیروز بعداز ظهر ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه این خبر را اعلام کرد.

وی تاکید کرد در کنار سالن‌های سینماها و تئاترها، مکان‌های برگزاری کنسرت‌ها و موزه‌ها نیز تا اوایل ژانویه بسته خواهند ماند.

نخست‌وزیر فرانسه گفت: تعداد مبتلایان به کرونا رو به کاهش نیست و ما می‌دانیم دوران تعطیلات سال نو میزان ریسک را بالا می‌برد. نمی‌توانیم گاردمان را پایین بیاوریم.

وی همچنین بیان کرد: می‌دانم متخصصان بخش فرهنگی چقدر داشتند خود را آماده می‌کردند تا از ۱۵ دسامبر کارشان را دوباره شروع کنند. این یک تصمیم دردناک است، اما اگر اجازه دهیم با بازگشایی وسوسه شویم وضعیت سلامت مردم در ژانویه بدتر خواهد شد.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه ۲۴ نوامبر گفته بود اگر موارد ابتلا به کرونا به ۵ هزار مورد در روز کاهش یابد و ۲۵۰۰ تا ۳ هزار نفر در بخش مراقبت‌های ویژه باشند کشور می‌تواند از ۱۵ دسامبر از قرنطینه بیرون بیاید. اما فقط در روز ۷ دسامبر حدود ۱۰ هزار مورد ابتلای جدید گزارش شده است.

سینماها از ۳۰ اکتبر بسته شده‌اند و در حالی که آماده بودند تا ظرف چند روز آینده دوباره درهایشان را باز کنند اکنون با این خبر روبرو شده‌اند.

در همین حال سخنگوی انجمن ملی نمایشگاه‌داران فرانسه یادآوری کرده که میزان مبتلایان به کرونا در دوره‌ای که سالن‌ها باز بودند یعنی از ۲۲ ژوئن تا ۳۰ اکتبر افزایش نیافته‌است. سالن‌های نمایش از اواسط مارس تا اواخر ژوئن با قرنطینه اول فرانسه، بسته بودند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار