رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

«کیم کی دوک» فیلمساز مشهور کُره‌ای بر اثر ابتلا به کرونا در ۵۹ سالگی درگذشت. به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ددلاین، کیم کی دوک از کارگردانان مطرح سینمای جهان که جایزه جشنواره‌های معتبری چون ونیز، کن و برلین را در کارنامه هنری خود داشت، بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستانی در لتونی درگذشت. کیم کی […]

«کیم کی دوک» فیلمساز مشهور کُره‌ای بر اثر ابتلا به کرونا در ۵۹ سالگی درگذشت.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ددلاین، کیم کی دوک از کارگردانان مطرح سینمای جهان که جایزه جشنواره‌های معتبری چون ونیز، کن و برلین را در کارنامه هنری خود داشت، بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستانی در لتونی درگذشت.

کیم کی دوک که در ایران بیشتر با فیلم بهار، تابستان، پاییز، زمستان… و بهار شناخته می‌شد، سال ۱۹۶۰ در بونگهوای کره جنوبی متولد شد. وی پس از سالها فعالیت در عرصه سینما خود را به عنوان کارگردان فیلم‌های فاخر، عمدتا آثار تاریک و جنجالی در سبک سینمای هنری، معرفی کرده بود که در جشنواره‌های بین‌المللی سینمایی نیز حسابی سروصدا کردند. این کارگردان ۵۹ ساله در زندگی شخصی خود نیز جنجالی بود و پس از به راه افتادن جنبش می‌تو (افشاگری درباره آزار و خشونت جنسی)، توسط چند زن به آزار جنسی متهم شد و دادگاهی در کره در نهایت برای او حکم برائت صادر کرد.

کیم کی دوک اولین بار در سال ۱۹۹۶ و با فیلم کم هزینه کروکودیل به عرصه سینما آمد، فیلمی که با استقبال مردم کره روبه‌رو شد و در جشنواره های اروپایی به نمایش درآمد. یکی از مشهورترین فیلمهای این کارگردان نام‌آشنا فیلم بهار، تابستان، پاییز، زمستان …. و بهار درباره یک صومعه بودایی در دل یک رودخانه است که در سال ۲۰۰۳ اکران و با نقدهای مثبت و درخشانی روبه‌رو شد.

این کارگردان کره‌ای در سال ۲۰۰۴ موفق به دریافت جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین شد و در همان سال شیر نقره‌ای ونیز را نیز برد. وی در ادامه مسیر موفقیت‌هایش در جشنواره کن سال ۲۰۰۷ با فیلم نفس خوش درخشید و سرانجام درام جنایی پیتا در سال ۲۰۱۲ جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز را برای این کارگردان به ارمغان آورد.

آخرین ساخته کیم کی دوک، یک فیلم روسی زبان به نام Dissolve بود که در جشنواره کن سال ۲۰۱۹ شرکت کرد.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر  ۷۱ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر جان باخته‌اند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار