رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

فیلمبرداری “قهرمان” آخرین اثر اصغر فرهادی کارگردان بین‌المللی ایرانی در شیراز به پایان رسید و فیلم هم‌اکنون در مرحله تدوین قرار دارد. از حضور اولیه گروه اصغر فرهادی در شیراز برای ساختن فیلم قهرمان قریب به یک سال می‌گذرد. فرهادی نخستین بار در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی برای گزینش بازیگران بومی در این شهر حضور […]

فیلمبرداری “قهرمان” آخرین اثر اصغر فرهادی کارگردان بین‌المللی ایرانی در شیراز به پایان رسید و فیلم هم‌اکنون در مرحله تدوین قرار دارد.

از حضور اولیه گروه اصغر فرهادی در شیراز برای ساختن فیلم قهرمان قریب به یک سال می‌گذرد. فرهادی نخستین بار در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی برای گزینش بازیگران بومی در این شهر حضور یافت و دل‌ها را به قطعیت ساخته‌شدن قهرمان گرم کرد؛ اما شیوع ویروس کرونا این حضور را تداوم نبخشید و گروه فیلمبرداری تا بهبود نسبی وضعیت از این شهر رفتند.

از مردادماه سال ۱۳۹۹ زمزمه‌هایی مبنی بر حضور کارگردان اسکاری در شهر شیراز شنیده شد و فیلمبرداری در بخش‌هایی از شهر شیراز و البته در سکوت خبری صورت پذیرفت.

بنابر اعلام رسمی روابط عمومی فیلم قهرمان، نهمین ساخته اصغر فرهادی پس از هفتاد و پنج جلسه فیلمبرداری، روز شنبه، بیست و نهم آذر ماه طبق برنامه‌ریزی انجام شده به پایان رسیده است.

ثمین مهاجرانی به خبرنگار ایرنا گفت: امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران که اغلب آنان چهره‌هایی جدید هستند در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند و تدوین فیلم توسط هایده صفی‌یاری آغاز شده است.

از دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور یافته‌اند باید به نادر شهسواری پیشکسوت تئاتر و سینمای شیراز اشاره کرد که در جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۹۸ با فیلم شنای پروانه در سینماها دیده شد.

از منظر برخی فعالان حوزه فرهنگ و سینما، اهمیت فیلمبرداری قهرمان در شیراز از آن رو است که چهره کارگردانی بین‌المللی با شهری که نماد فرهنگ و هنر ایران است، پیوند می‌خورد؛ از سویی دیگر، فیلمسازی فرهادی در ایران، اقبال جهانی را برای ارج‌گذاری به آثارش افزایش می‌دهد، این را می‌توان از فیلم‌هایی که تاکنون برای آن‌ها نامزد شده یا جایزه برده است، دریافت.
قهرمان با پخش‌کنندگی الکساندر ماله‌گی و کمپانی ممنتو فیلمز صورت پذیرفته است.

گفته می‌شود فیلمنامه قهرمان به اندازه “جدایی نادر از سیمین” اثر اسکاری فرهادی تاثیرگذار خواهد بود؛ در این میان، باید به گفته الکساندر مورو، نایب رئیس فروش و بازاریابی کمپانی ممنتو اشاره کرد. او بیان کرده که فیلمنامه قهرمان فوق‌العاده است و به بسیاری از مسائل روز و معاصر جوامع مدرن می‌پردازد. از این سخن چنین برمی‌آید که باید در انتظار زایش قهرمانی پرتعلیق در سینمای ایران باشیم، فیلمی که با شناسنامه شیراز شناخته خواهد شد.

از جمله عوامل “قهرمان” که در کنار فرهادی قرار گرفته‌اند باید به  مجری طرح حمیدرضا قربانی، مدیر فیلمبرداری علی قاضی، تدوین هایده صفی‌یاری، صداگذار محمدرضا دلپاک، مدیر تولید محمد یمینی، برنامه‌ریز پریسا گرگین، دستیار اول کارگردان امین خنکال، صدابردار مهدی صالح کرمانی، طراح گریم مهرداد میرکیانی، طراح صحنه مهدی موسوی، طراح لباس نگار نعمتی، عکاس امیرحسین شجاعی و روابط عمومی ثمین مهاجرانی اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار