رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 12 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

«ویلیام فریدکین» کارگردان «جن‌گیر» شایعه ساخت نسخه بازسازی شده این فیلم را تکذیب کرد. به نقل مجله اینترتیمنت ویکلی، ویلیام فریدکین کارگردان ۸۵ ساله آمریکایی هیچگاه دنباله‌ای برای جن‌گیر (۱۹۷۳) نساخت و حالا هم قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد. وی هفته گذشته در توییتی نوشت: شایعاتی در سایت IMDB راه افتاده مبنی بر آن که من درگیر ساخت نسخه […]

«ویلیام فریدکین» کارگردان «جن‌گیر» شایعه ساخت نسخه بازسازی شده این فیلم را تکذیب کرد.

به نقل مجله اینترتیمنت ویکلی، ویلیام فریدکین کارگردان ۸۵ ساله آمریکایی هیچگاه دنباله‌ای برای جن‌گیر (۱۹۷۳) نساخت و حالا هم قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد.

وی هفته گذشته در توییتی نوشت: شایعاتی در سایت IMDB راه افتاده مبنی بر آن که من درگیر ساخت نسخه بازسازی شده فیلم جن‌گیر هستم. این شایعه نیست، دروغ محض است. به اندازه کافی پول و انگیزه در دنیا وجود ندارد که مرا به انجام این کار متقاعد کند.

ماه اوت (مرداد- شهریور ۹۹) خبر آمد که شرکت فیلمسازی مورگان کریک اینترتیمنت نسخه بازسازی شده جن‌گیر را برای سال ۲۰۲۱ می‌سازد. اما این کمپانی اخیرا با بازنشر توییتی از سال ۲۰۱۵ این خبر را تکذیب کرد؛ در این توییت آمده است: ما هیچوقت به بازسازی فیلم جن‌گیر دست نخواهیم زد.

فیلم جن‌گیر در سال ۱۹۷۳ به کارگردانی ویلیام فریدکین و براساس رمانی به همین نام نوشته ویلیام پیتر بلاتی روی پرده رفت. این فیلم داستان تسخیر یک دختر ۱۲ ساله به نام لیندا بلر روایت می‌کند و مراسم جن‌گیری که متعاقبا برای نجات وی انجام می‌شود.

جن‌گیر اولین فیلم ترسناک تاریخ سینما بود که نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم شد. این فیلم در چهل و ششمین مراسم جایزه اسکار نامزد ۹ جایزه دیگر نیز شد و در نهایت اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی  و بهترین صدا را از آن خود کرد.

پس از موفقیت جن‌گیر اصلی، به ترتیب چهار فیلم جن‌گیر ۲: مرتد (۱۹۷۷) به کارگردانی جان بورمن، جن‌گیر ۳ (۱۹۹۰) ساخته بلاتی، جن‌گیر: آغاز (۲۰۰۴) ساخته رنی هرلین و قلمرو: پیش‌درآمدی بر جن‌گیر (۲۰۰۵) به کارگردانی پل شریدر ساخته شدند که هیچکدام مثل فیلم اول مورد تحسین منتقدان یا استقبال سینمادوستان قرار نگرفتند. در سال ۲۰۱۶ نیز یک سریال تلویزیونی براساس این فیلم ساخته اما پس از دومین فصل لغو شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار