رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

با از راه رسیدن موج چهارم کرونا، هنگ‌کنگ یارانه‌های نقدی برای ارایه به سینماداران فراهم کرده است. به نقل از ورایتی، هنگ‌کنگ با فرارسیدن موج چهارم کرونا تحت فشار قرار دارد و به همین دلیل دستور تعطیلی سینماها در ماه دسامبر صادر شد. این امر موجب شد تا سینماداران فصل پر سود کریسمس و سال […]

با از راه رسیدن موج چهارم کرونا، هنگ‌کنگ یارانه‌های نقدی برای ارایه به سینماداران فراهم کرده است.

به نقل از ورایتی، هنگ‌کنگ با فرارسیدن موج چهارم کرونا تحت فشار قرار دارد و به همین دلیل دستور تعطیلی سینماها در ماه دسامبر صادر شد. این امر موجب شد تا سینماداران فصل پر سود کریسمس و سال نو را از دست بدهند.

به همین دلیل مقامات مسئول یارانه‌ای به میزان ۱۰۰ هزار دلار هنگ‌کنگ (۱۲۹۰۰ دلار آمریکا) به هر یک از پرده‌های سینما که با مجوز سینمای تجاری مشغول فعالیت هستند می‌پردازند. مبلغی برابر ۲۱ میلیون دلار هنگ‌کنگ (۲.۷ میلیون دلار آمریکا) برای این منظور تامین شده است.

در سال ۲۰۲۰ مقامات سه بار دستور تعطیلی سینماها را صادر کردند و هر بار به این مناسبت یارانه پرداخت کردند. نخستین بار این اتفاق در ماه آوریل افتاد و بار دوم در اکتبر رخ داد.

ویروس کرونا از اواخر نوامبر مسیر صعودی در پیش گرفته و موارد جدیدی که هر روز گزارش می‌شود بیش از ۱۰۰ مورد است. تا ۳۰ دسامبر شهر ۸۶۷۱ مورد مبتلا ثبت کرده که از این میان ۱۴۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. با تعطیلی‌های اخیر شمار ابتلاها در هفته گذشته تقریباً نصف شد.

سینماهای هنگ‌کنگ تا ۶ ژانویه ۲۰۲۱ بسته باقی می‌مانند. این در حالی است که فروش گیشه در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال پیش‌تر حدود ۷۵ درصد کاهش داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار