رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فریبا رئیسی با مستند بلند «ساکنین طبقه بالای لاله‌زار» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، فریبا رئیسی متولد ۱۳۴۳ در آبادان و کارگردان تئاتر است. او که در سال ۱۳۷۵ موفق به اخذ مدرک کارشناسی نمایش عروسکی از دانشگاه هنر شد، […]

فریبا رئیسی با مستند بلند «ساکنین طبقه بالای لاله‌زار» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور یافت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، فریبا رئیسی متولد ۱۳۴۳ در آبادان و کارگردان تئاتر است.
او که در سال ۱۳۷۵ موفق به اخذ مدرک کارشناسی نمایش عروسکی از دانشگاه هنر شد، کارنامه پرباری در حوزه نمایش دارد.
او طی سال های ۷۳ تا اواخر دهه هشتاد، بیش از ۳۰ اثر نمایشی را نوشته و کارگردانی کرده است.
او فعالیت های خود در زمینه تئاتر عروسکی را در برنامه های تلویزیونی متعددی هم به نمایش در آورده است و در کارنامه خود همکاری مشترکی با برخی اساتید مطرح و مشهور این حوزه همچون مرضیه برومند را داراست.
رئیسی در بیش از ده ها جشنواره تئاتر به عنوان داور و استاد راهنما حضور داشته است و از جشنواره های متعدد جوایز فراوانی دریافت کرده است.
او مدتی از فضای تئاتر فاصله گرفت و در مسیر مستندسازی افتاد.
او امسال با مستند “ساکنین طبقه بالای لاله‌زار” در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت هم حضور پیدا کرد که مورد توجه قرار گرفت.


«ساکنین طبقه بالای لاله‌زار» سرگذشت هنرمندان خیاط خیابان لاله زار را روایت می کند که در سیر اتفاقات و گذر زمان، اکنون تنها اندک شماری از خیاطان قدیمی در این خیابان باقی مانده اند و در طبقات بالایی خیابان لاله زار مشغول به فعالیت هستند.
تحقیق و پژوهش این مستند مدت سه سال به طول انجامیده است.

دیگر عوامل این مستند عبارتند از: تدوین‌گر: محمد زارعی، نویسنده و پژوهش‌گر: فریبا رییسی، تصویربردار: مهدی اسدی، صدابردار: گلزار محمدی و صداگذار: محمد زارعی.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار