رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

مستند «محسن ژاپنی» ساخته وحید فرجی در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، مستند ۷۲ دقیقه‌ای «محسن ژاپنی» ساخته وحید فرجی درباره رزمنده‌ای افغان است که همراه گروهی از غواصان ایرانی در دوران جنگ تحمیلی در عملیات کربلای ۴ اسیر می‌شود. وحید فرجی […]

مستند «محسن ژاپنی» ساخته وحید فرجی در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، مستند ۷۲ دقیقه‌ای «محسن ژاپنی» ساخته وحید فرجی درباره رزمنده‌ای افغان است که همراه گروهی از غواصان ایرانی در دوران جنگ تحمیلی در عملیات کربلای ۴ اسیر می‌شود.

وحید فرجی متولد: ۱۳۵۸/ تهران، دارای مدرک کارشناسی عکاسی است که در کارنامه خود فیلم‌های غزال ایرانی، خاطرات نارنجی، تولد در زمین سوخته، پارسیان زنگبار و جنگ پنهان به چشم می‌خورد.

«محسن ژاپنی» اوایل این ماه در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در بخش شهید آوینی، به‌طور مشترک با «جزیره ماهی» به کارگردانی رضا اعظمیان برنده جایزه ویژه شد.

ایده اصلی این فیلم پس از برخورد کارگردان با کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» به نویسندگی محمد سرور رجایی برگرفته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «در شب عملیات کربلای ۴ که بسیاری از غواصان ایرانی به اسارت نیروهای ارتش بعث عراق درمی‌آیند، یکی از اسرا، چهره‌ای ژاپنی دارد. این اسیر به دلیل مجروحیت در ناحیه صورت نمی‌تواند حرف بزند و عراقیها در تبلیغات خود اعلام می‌کنند که ایران از سربازان خارجی در جنگ استفاده می‌کند.»
فرجی پیش از این مستندهای «غزال ایرانی»، «خاطرات نارنجی»، «تولد در زمین سوخته»، «پارسیان زنگبار» و «جنگ پنهان» را ساخته بود.

دیگر عوامل این فیلم عبارت‌انداز: پژوهشگر: وحید فرجی و قربان ترخان/تصویربردار: مهدی آزادی/صدابردار: سیدمصطفی سیدالحسینی/صداگذار: محمدحسین ابراهیمی/تدوینگر: مهدی انصاری/عکاس: روح الله توفیق/نویسنده گفتار متن: وحید فرجی/گوینده متن: قربان ترخان/تهیه کننده: وحید فرجی/تهیه شده در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار