رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

«دختر آبی» در جشنواره بین المللی فیلم کودک کلکته به نمایش در می آید. دهمین جشنواره بین المللی فیلم کودک کلکته که با توجه به همه گیری کرونا ممکن است در زمان مقرر (۳ تا ۷ بهمن ماه سال جاری) برگزار نشود و به تعویق بیفتد، فیلم بلند «دختر آبی» به کارگردانی کیوان مجیدی، تهیه کنندگی یوسف اسدی و […]

«دختر آبی» در جشنواره بین المللی فیلم کودک کلکته به نمایش در می آید.

دهمین جشنواره بین المللی فیلم کودک کلکته که با توجه به همه گیری کرونا ممکن است در زمان مقرر (۳ تا ۷ بهمن ماه سال جاری) برگزار نشود و به تعویق بیفتد، فیلم بلند «دختر آبی» به کارگردانی کیوان مجیدی، تهیه کنندگی یوسف اسدی و کیوان مجیدی و پخش بین المللی شرکت ایریماژ را برای نمایش در این دوره برگزیده است.

مجیدی در نخستین فیلم بلند خود «دختر آبی»، به سرچشمه های سینمای نوین ایران بازگشته و درام – مستندی با قصه ای ساده و انسانی ساخته است.

او برای ثبت رفتارها و آرزوهای کودکان از گروهی از بازیگران غیرحرفه ای بهره برده و این فیلم را با بودجه ای ناچیز ولیکن بهره گیری از چشم اندازهای طبیعی و زبان کردی ساخته است.

این فیلم، داستان کودکانی عاشق فوتبال در روستایی کوهستانی در کردستان را بازگو می کند که با تلاشی مثال زدنی، می کوشند قطعه زمینی در ارتفاعات را برای برگزاری مسابقه آماده کنند.

فیلم «دختر آبی» پیش از این در جشنواره های فیلم زلین و داکا حضور داشته است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار