رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • سه شنبه 30 دی 1399 - 17:30
  • کد خبر : 59457
  • هنر
  • چاپ خبر : مراسم تودیع اعضای شورای مستند مرکز گسترش برگزار شد

عصر امروز (سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۹‌) مراسم تودیع اعضای شورای مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن اجتماعات این مجموعه برگزار شد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این مراسم که آقایان محمد حمیدی مقدم (مدیرعامل مرکز)، مرتضی رزاق کریمی […]

عصر امروز (سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۹‌) مراسم تودیع اعضای شورای مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن اجتماعات این مجموعه برگزار شد.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این مراسم که آقایان محمد حمیدی مقدم (مدیرعامل مرکز)، مرتضی رزاق کریمی (قائم‌مقام)، محمد شکیبانیا (معاون مستند)، محمد مقدم و معین کریم‌الدینی (اعضای شورا مستند)، شهنام صفاجو (مدیر روابط عمومی) و هومن مرادی کرمانی (دبیر شورای مستد) حضور داشتند، فرهاد ورهرام دیگر عضو این شورا هم از شهر وین اتریش و بصورت آنلاین در جلسه شرکت داشت.

در این نشست، محمد حمیدی مقدم ضمن تشکر و قدردانی از اعضای شورای مستند مرکز اظهار کرد: در این دو سال مستندهای ارزشمندی به مجموعه آثار «مرکز» اضافه شدند که حاصل ساعت‌ها وقت گذاشتن شما، برگزاری جلسات مختلف و ارائه‌ی مشاوره خوب به مستندسازان بود. نتیجه آن هم در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت متبلور شد که این فیلم‌ها توانستند به توفیق برسند و ما بالاترین سهم جوایز را در بخش‌های مختلف داشتیم و الحمدالله دوره درخشانی بود.

مدیرعامل مرکز گسترش ادامه داد: نکته مهم این است که این فیلم‌ها توانستند در برنامه‌ریزی خرید تلویزیون و سامانه‌های پخش برخط هم قرار بگیرند.

حمیدی مقدم با قدردانی از زحمات مرتضی رزاق کریمی معاون سابق مستند مرکز گسترش گفت: با مدیریت آقای رزاق اتفاقات خوبی در معاونت مستند افتاد. نتیجه آن همین شورایی است که تشکیل شد و شما وقت و انرژی بسیاری گذاشتید و با دقت تمام و جزئی‌نگری به طرح‌ها ورود کردید؛ یک شورای پویا و اکتیو که همه‌جا پای کار بود و این جای تقدیر دارد.

وی افزود: از دو ماه پیش تحولی در معاونت مستند رخ داد و هم‌اینک در خدمت آقای محمد شکیبانیا هستیم که معرف حضور دوستان هستند. این دوره فرصت خوبی برای آسیب‌شناسی، تحول در ارائه‌ی طرح مستند و بحث پیچینگ و گفت‌وگوهای رودررو در تولید مستند است که امیدواریم به سرانجام مطلوبی برسد.

مدیرعامل مرکز تصریح کرد: با حضور آقای شکیبانیا و در شکل جدید شورای مستند قرار گذاشتیم همراه شما اساتید، جریان استاد- راهنما و ورود ما به حوزه‌ی مستند کشور و نقاط جغرافیایی مختلف در استان‌ها، شکل آکادمیک و متفاوتی به خود بگیرد. چون یکی از اتفاقات مهم جشنواره چهاردهم سینماحقیقت، این گستره‌ی نفوذ مخاطبین در کل ایران بود و علاقه‌ای که در شهرهای مختلف ایجاد شده و این ورود فیلمسازان جوان در استان‌ها، مشاوره می‌خواهد که شکل تولید ما غیرحرفه‌ای نیست.

وی در پایان تاکید کرد که آقای رزاق کریمی در جایگاه قائم‌مقام مرکز، در حوزه‌ی آثار سینمایی تجربی، خلاق و کم‌بودجه فعالیت خواهند داشت.

در ادامه‌ی این جلسه، مرتضی رزاق کریمی هم طی سخنانی گفت: من نکات زیادی را از این اساتید یاد گرفتم. این شورای بسیار موثری بود و دوستان ساعت‌ها خارج از زمان شورا، با مستندسازان در تماس بودند، گویی که پروژه خودشان است. نکته اینجاست که برخی دوستان از مشاوره اعضای شورا بسیار استفاده کردند که البته هیچ جنبه‌ی دخالت هم نداشت و همراه با نگاه کارشناسانه و دلسوزانه‌ی آنان بود.

وی یادآور شد: زمانی که آقای حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز شدند، تصور بر این بود که همه‌چیز تغییر می‌کند، اما ایشان از ادامه کار اعضای شورای مستند استقبال کردند و برخلاف دوره‌های قبلی، ما به مدت دو سال در خدمت این عزیزان بودیم.

محمد شکیبانیا هم در این نشست اظهار کرد: من خودم دو سال عضو این شورای مستند بودم. الان بحث این است که مزایا و معایب آن را لیست کنیم تا بتوانیم در دوره‌ی جدید آیین‌نامه را تغییر دهیم؛ چه در شکل گرفتن طرح‌ها، چه در نحوه بررسی آنها و همینطور قدم‌هایی که باید برای نظارت و بررسی آن برداشت.

وی ادامه داد: این نکته را گفتم تا با شما طرح مسئله کنم که اگر نکته‌ای دارید، بیان کنید. ما می‌خواهیم برخی طرح‌ها را به سمت پیچینگ ببریم که کارگردان به شکل حضوری ۱۰ دقیقه پروژه‌ی خود را ارائه دهد؛ حال دمویی آماده کرده، عکسی گرفته و یک کار جدی را آماده تولید کرده است. به نظرم الان وقت این بازنگری است و شما با تجربه همکاری نزدیک با فیلمسازها می‌توانید به ما کمک کنید.

در پایان محمد حمیدی مقدم لوح سپاس مرکز گسترش را به آقایان محمد مقدم و معین کریم‌الدینی اهدا کرد. ضمن این که این عزیزان هم نقطه‌نظرات پیشنهادی خود پیرامون دوره‌ی جدید فعالیت شورای مستند را بیان کردند.

گفتنی است که هفته آینده، اعضای جدید شورای مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار