رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

کارگردان فیلم سینمایی «دابر» و دارنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر گفت: سینمای کوتاه عاشقانش را حفظ می کند و کسانی که حرف نویی برای مطرح کردن در این حوزه ندارند کنار گذاشته می‌شوند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، سعید نجاتی فیلمساز […]

کارگردان فیلم سینمایی «دابر» و دارنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر گفت: سینمای کوتاه عاشقانش را حفظ می کند و کسانی که حرف نویی برای مطرح کردن در این حوزه ندارند کنار گذاشته می‌شوند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، سعید نجاتی فیلمساز با اشاره به اینکه فیلم کوتاه تغییراتی را در سال های اخیر تجربه کرده است، بیان کرد: در اکثر صحبت فیلمسازان کوتاه این موضوع به چشم می‌خورد که فیلم کوتاه ایران دچار تحولاتی شده است در واقع امروز فیلم کوتاه دارای فیلمبرداری حرفه‌ای و عوامل حرفه ای است.

وی با اشاره به اینکه امروز فیلم کوتاه جدی گرفته می شود، افزود: امروز فیلم کوتاه دارای سر و شکل، دکوپاژ عالی، تصاویر چشم نواز و… شده است اما جسارت و رادیکال بودن را کمتر در این حوزه سراغ داریم.

این فیلمساز ادامه داد: آن چیزی که نامش آماتوری و تجربه گرایی است دامنه اش در فیلم کوتاه کمتر شده، این اتفاق شاید به دلیل نبود چاره است و نباید فراموش کنیم که فیلم کوتاه هزینه هایش بالا رفته است.

نجاتی تصریح کرد: بخشی از سرمایه های سینمای بلند کشور از دل همین جشنواره های فیلم کوتاه معرفی می شوند، اما فیلم کوتاه باید خودش به تنهایی جدی گرفته شود امروز مثلا اگر یک کارگردان بزرگ فیلم کوتاه بسازد همه برایشان سوال می‌شود که چرا او فیلم کوتاه ساخته مگر امکانات نداشته است؟! در حالیکه این قضاوت درستی درباره سینمای کوتاه نیست.

وی تاکید کرد: شاید سوال این باشد که چرا سینمای کوتاه اینگونه شده است؟ نمی توان کسی را مقصر دانست. آرام آرام جسارت را از بین برده ایم مگر هیات داوران چه کسانی هستند؟! همین دوستانی هستند که خود فیلم کوتاه ساخته‌اند اما فیلم کوتاه پر هزینه انتخاب می شود، این درحالی است که ایده بکر شما و نوع جهان‌بینی باید مهم باشد و نه دوربین و حرکت زیبای آن.

این فیلمساز گفت: خود عاشقانش را نگه می دارد، اگر نتوانی حرف نو بزنید و استثنا نباشید کنار گذاشته می شوید.

نجاتی گفت: من به دنبال ساخت فیلم بلند هستم، اما اگر بخواهم فیلم کوتاه کار کنم فیلم هایی کار خواهم کرد که ایده بر دوربین و صدا و … ارجحیت داشته باشد.

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی تاکید کرد: جشنواره‌ها باید مردمی باشند و فیلم کوتاه تهران امروز مردمی شده است. پس ما نیازمندیم که دیگر جشنواره های فیلم کوتاه مثل فیلم جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی هم مردمی شوند.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کوتاه رضوی متعلق به امام رضا علیه السلام است و انجمن سینمای جوانان نیز از آن حمایت می کند.

نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ صورت می‌گیرد. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن‌ نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار