رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

کارگردان فیلم کوتاه «شیوع» معتقد است فیلمش دغدغه‌ای با زبانی جهانی روایت می‌کند و هیچ‌کسی نمی‌تواند این فیلم را به ایران، آمریکا یا هر کشور دیگری ربط دهد، چراکه برای کل جهان صدق می‌کند. به گزارش sسینماخانه و به نقل از سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از  مهر، میثم مرادی کارگردان […]

کارگردان فیلم کوتاه «شیوع» معتقد است فیلمش دغدغه‌ای با زبانی جهانی روایت می‌کند و هیچ‌کسی نمی‌تواند این فیلم را به ایران، آمریکا یا هر کشور دیگری ربط دهد، چراکه برای کل جهان صدق می‌کند.

به گزارش sسینماخانه و به نقل از سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از  مهر، میثم مرادی کارگردان فیلم کوتاه «شیوع» که در بخش داستانی سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت، درباره نام فیلم و ارتباطش با شیوع کرونا و شباهت این نام با فیلم سینمایی شیوع به خبرنگار مهر گفت: تنها شباهت فیلم من با آن فیلم، در نام است و اتفاقاً این نام را قبل از آغاز کرونا و قبل از اینکه نام فیلم شیوع سر زبان‌ها بیفتد، انتخاب کردم و البته فیلم شیوع خیلی دیده نشده بود. «شیوع» را به این دلیل انتخاب کردم که فیلم من به اپیدمی یک ماجرا می‌گذرد و آن را به وضوح نمایش می‌دهد.

وی در کاراکترهای این فیلم بیان کرد: «شیوع» یک کاراکتر اصلی و فرعی دارد و چندین کاراکتری که همگی از بازیگران تئاتری هستند و همین تئاتری بودن‌شان سبب شد در این فیلم بدون دیالوگ، اکت خوبی داشته باشند. حضور آنها از سر لطف به من بوده است هرچند من خودم به عنوان بازیگر چنین نقش‌هایی را قبول نمی‌کنم.

مرادی درباره حضور این فیلم در بخش داستانی با وجود اینکه بیشتر ظرفیت‌های حضور در بخش تجربی جشنواره را داشت، گفت: ما در بخش داستانی جشنواره شرکت کردیم و خیلی ریسک بود که در این بخش مورد قبول قرار نگیرد و با توجه به فضایی نیمه سوررئال فیلم شاید اگر در بخش تجربی شرکت می‌کردیم کارمان به نسبت راحت‌تر بود.

وی با بیان اینکه فیلم «شیوع» فضایی بین رئال و سوررئال دارد، درباره گونه کارش اظهار کرد: عمدتاً خودم را درگیر سبک نمی‌کنم و آن چیزی که در ذهنم می‌آید به آن شکلی که می‌خواهم، می‌سازم. البته «شیوع» اولین فیلمم است و پیش‌تر در تئاتر مشغول بودم که در تئاتر هم چنین روشی دارم؛ یعنی شده در جشنواره‌ای شرکت کردم که ارتباطی به سبک کاری من نداشته است اما شرکت کردم.

کارگردان جوان فیلم کوتاه «شیوع» که فیلمنامه این کار را نیز نوشته است، درباره توجه به مخاطب جهانی در زمان نگارش فیلم‌نامه‌اش با توجه به اینکه دیالوگی نیز در فیلم وجود ندارد، توضیح داد: قطعاً همین‌طور بوده است. اگر مخاطبان فیلم من را ببینند کاملاً متوجه می‌شود که دغدغه‌ای جهانی با زبانی جهانی روایت شده است و هیچ‌کسی نمی‌تواند فیلم من را به ایران، آمریکا یا هر کشور دیگری ربط دهد، چراکه برای کل جهان صدق می‌کند. این فیلم نوعی فراگیری بی‌خود و جهت را به نمایش می‌گذارد؛ برای مثال فضای مجازی اینستاگرام می‌آید و ناگهان همه اقشار جامعه را درگیر می‌کند و من قصدم این بود که درباره نوعی فراگیری صحبت کردم که به دولت و کشوری خاص ارتباط پیدا نمی‌کند بلکه اتفاقی است که باید از سوی یکسری آدم خاص برای انسان‌ها رقم بخورد.

وی درباره برگزاری آنلاین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: قطعاً برای مخاطبان اتفاق خوبی را رقم زده است اما من چون به پخش جهانی کارم فکر می‌کنم نخواستم که آنلاین اکران شود. من به نوعی فیلمم را دغدغه‌مند کار کردم که اتفاقاً مخاطب مردمی برایم مهم است، همچنان که در تئاتر نیز ادعا می‌کنم مخاطبانی را برای تئاتر ساخته‌ام یعنی آدم‌هایی را به واسطه نمایش کارهایم، به سالن تئاتر کشاندم که تا پیش از آن، پایشان را در سالن نگذاشته بودند. در فیلم کوتاه نیز قطعاً چنین کاری را انجام می‌دهم.

مرادی در پایان بیان کرد: سیاوش چراغی‌پور مشاورم در «شیوع» بود و زمانی که برای نمایش فیلم به سالن رفتیم، متوجه شدیم که فیلم با دیگر فیلم‌های باکس خیلی متفاوت است و باید در جای دیگری اکران می‌شد، البته قصدم از بیان این مطلب این بود که می‌توان دغدغه‌ای را در جایی بیان کرد که اتفاقاً مخاطبان با آن همراه شوند.

«شیوع» اولین فیلم میثم مرادی در مقام کارگردان به حساب می‌آید. وی به عنوان بازیگر و دستیار در فیلم‌های متعددی حضور داشته است. وی همچنین به عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم سینمایی «شاه ماهی» به کارگردانی نادر مقدس در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار