رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

با اعلام روابط عمومی فیلم سینمایی غیبت موجه، شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی مانع حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر شد. در حالی که قرار بود متفاوت ترین فیلم عباس رافعی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شود با تصمیم شورای پروانه نمایش غیبت موجه جدیدترین فیلم عباس رافعی توقیف شد. میترا حجار بازیگر اصلی فیلم […]

با اعلام روابط عمومی فیلم سینمایی غیبت موجه، شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی مانع حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر شد.

در حالی که قرار بود متفاوت ترین فیلم عباس رافعی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شود با تصمیم شورای پروانه نمایش غیبت موجه جدیدترین فیلم عباس رافعی توقیف شد.

میترا حجار بازیگر اصلی فیلم غیبت موجه در یاداشتی تند به توقیف غیبت موجه واکنش نشان داد و نوشت:

«متاسفانه فیلم سینمایی غیبت موجه به دلایلی ناموجه توقیف شد!

این که فیلمی به دلیل نمایش دادن واقعیت‌های جاری در سطح جامعه، امکان نمایش را از دست بدهد هم تعجب آور است و هم تاسف آور .

تاسف آور ازاین بابت که هر فیلم حاصل دسترنج عده زیادی از افرادی‌‌ست که حتی خواندن اسامی‌شان را در پایان‌بندی فیلم کار سختی به نظر می‌رسد، حال آنکه دو سه نفر که در طی سال در پشت میز‌هایشان نشسته‌اند، با چنین تصمیمی تلاش آن عده را به سادگی دور می‌ریزند.

تعجب‌آور ازین حیث که به ما آموخته‌اند هنرمند باید از جامعه جلوتر و آینه تمام نمای جامعه باشد و رسالت هنر عیان‌کردن معضلات جامعه هست و اصولا به زبان‌آوردن حرف‌هایی که دیگران یا شجاعت بیانش را ندارند یا ترجیح می‌دهند چشم فروبندند و از کنارش به سادگی بگذرند.

همه ما می‌دانیم که برای ساختن جامعه‌سالم نیاز به تحلیل و تعمق در معضلات هست و با پاک کردن صورت مساله گره از مشکلات باز نمی‌شود.

چه بهتر که با نگاه تحلیلی این رویداد باورپذیر شود و شخصی که خطایی مرتکب شده در پایان بفهمد که در پاسخ کدامین مشکل شخصیتی‌اش این اتفاق افتاده …اما ظاهرا ما را به واپس گرایی وامی‌دارند چراکه “خانه از پای بست ویران است.»

منبع: خبرگزاری موج

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار