رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

ساخت سریالی با اقتباس از «گتسبی بزرگ» در دستور کار قرار گرفته است. به نقل از هالیوود ریپورتر، «گتسبی بزرگ» در قالب سریال به تلویزیون می‌آید. «A+E استودیوز» و آی‌تی‌وی استودیوز آمریکا با همکاری هم و مایکل هرست نویسنده قصد دارند یک سریال تلویزیونی با بودجه بزرگ با اقتباس از «گتسبی بزرگ» بسازند. هنوز هیچ […]

ساخت سریالی با اقتباس از «گتسبی بزرگ» در دستور کار قرار گرفته است.

به نقل از هالیوود ریپورتر، «گتسبی بزرگ» در قالب سریال به تلویزیون می‌آید.

«A+E استودیوز» و آی‌تی‌وی استودیوز آمریکا با همکاری هم و مایکل هرست نویسنده قصد دارند یک سریال تلویزیونی با بودجه بزرگ با اقتباس از «گتسبی بزرگ» بسازند.

هنوز هیچ شبکه‌ای با این تصمیم پیوند نخورده و تهیه‌کنندگان قصد دارند این سریال را به سرویس کابلی و آنلاین بفروشند.

این پروژه در قالب یک مینی سریال دیده شده که هرست نویسنده فیلمنامه آن خواهد بود. وی که نویسنده «الیزابت»، «تودورها» و «واکینگ‌ها» بوده است، از تهیه‌کنندگان هم خواهد بود. بنیاد فیتزجرالد هم همراه این پروژه خواهد بود و بلیک هازارد که نتیجه دختری اسکات و زلدا فیتزجرالد است به عنوان مشاور در آن حضور دارد.

گفته شده «A+E استودیوز» دهه‌هاست که حق ساخت این رمان نمادین را در اختیار دارد و زمان آن به سال ۲۰۰۰ و ساخت فیلم تلویزیونی با بازی پل راد در نقش نیک کاراوی و توبی استفنز در نقش جی گتسبی و میرا سوروینو در نقش دیزی، برمی‌گردد. آن فیلم با همکاری بی‌بی سی ساخته شده بود.

این در حالی است که این کتاب از امسال به عنوان حقوق عامه شناخته می‌شود و همه امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

هرست گفت همه زندگی‌اش با این رمان پیوند داشته و فکر می‌کند امروز که آمریکا باید دوباره خودش را بسازد زمان مناسبی است که باید با نگاهی تازه به این داستان پرداخت و شخصیت‌های آن را از دریچه مدرن جنسیت و نژاد بررسی کرد.

هرست قصد دارد جامعه سیاهان نیویورک در دهه ۱۹۲۰ و خرده فرهنگ موسیقی را در این اقتباس جدید برجسته کند. این اقتباس مشاورانی از دانشگاه کلمبیا و رانسفورد هم خواهد داشت.

از گتسبی تاکنون چندین بار اقتباس شده که شامل نسخه ۱۹۲۶ (با وارنر باکستر)، نسخه ۱۹۴۹ (با آلن لاد)، نسخه ۱۹۷۴ (با بازی رابرت ردفورد و میافارو) و نسخه ۲۰۱۳ (با بازی لئوناردو دی کاپریو) است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار