رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • الجمعة ۱۱ رمضان ۱۴۴۲
  • 2021 Friday 23 April

حسین دارابی کارگردانی که اولین فیلم بلند سینمایی را تجربه می کند، استفاده از بازیگرانی که ستاره سینما نیستند و عنوان موسسه رسانه ای اوج که در سالهای اخیر برای مخاطبان سینما و حتی تلویزیون آشنا می باشد، نخستین مواجه با فیلم «مصلحت» می باشد. فیلمی که در ایتدا با نام «پدری» سپس «مصلحت نظام» […]

حسین دارابی کارگردانی که اولین فیلم بلند سینمایی را تجربه می کند، استفاده از بازیگرانی که ستاره سینما نیستند و عنوان موسسه رسانه ای اوج که در سالهای اخیر برای مخاطبان سینما و حتی تلویزیون آشنا می باشد، نخستین مواجه با فیلم «مصلحت» می باشد. فیلمی که در ایتدا با نام «پدری» سپس «مصلحت نظام» و نهایتا «مصلحت» اکران می شود. شروع پرالتهاب فیلم مخاطب را به خوبی همراه می سازد و فیلمنامه ای سیاسی که با شرایط روز جامعه انطباق دارد و تجلی کننده برخی اتفاقات جامعه امروزی در ذهن مخاطب می باشد، با طراحی صحنه مناسب، تصویر برداری درست و شخصیت پردازی صحیح بازیگران به خوبی پرداخته می شود. بازیگرانی که اگر برای مخاطب عمومی سینما آشنا نیستند برای مخاطب تئاتر چهره های آشنایی می باشند. بازیگرانی مثل مهدی حسینی نیا و امیر نوروزی که به خوبی ایفای نقش می کنند و البته بازی قابل توجه وحید رهبانی و فرهاد قائمیان که بازی قابل قبولی ارائه می دهد. اتفاقی که در طول فیلم برای «مصلحت» درپوشی بر روی حقایق نهاده می شود نمادی برای شمشیر «مصلحت» می باشد که در صحنه ای از فیلم نیز اشاره می شود که منجر به ظلم شده است. پیام فیلم به خوبی منتقل می شود و مخاطب تا انتهای فیلم همراهی می کند اما پایان بندی فیلم به شکلی ایده آل گرایانه و تا حدودی کلیشه ای رقم می خورد و برخی صحنه های انتهایی فیلم به قدری طولانی شده است که با ریتم و فضای شروع و میانی فیلم، همخوانی ندارد و می تواند باعث خستگی مخاطب شود. «مصلحت» فیلمی دارای تفکر و خوش ساخت که با پایان بندی بهتر می توانست اثری قابل توجه تر باشد.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار