رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

مصطفى رسـتم پور نویسنده و یکی از کارگردان های فیلم کوتاه «مارپله» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح مختصر این فیلم پرداخت و عنوان کرد: این فیلم داستان کودکی است که قربانی بازی مارپله می شود و اتفاق هایی که در این میان رخ می دهد. کارگردان و نویسنده این فیلم کوتاه از مشکلات […]

مصطفى رسـتم پور نویسنده و یکی از کارگردان های فیلم کوتاه «مارپله» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح مختصر این فیلم پرداخت و عنوان کرد: این فیلم داستان کودکی است که قربانی بازی مارپله می شود و اتفاق هایی که در این میان رخ می دهد.

کارگردان و نویسنده این فیلم کوتاه از مشکلات سخن به میان آورد و گفت: بیشترین مشکلات ما در تولید فیلم نبود، بلکه  تجهیزات و کمبود بودجه بود و پشتوانه ای نداشتیم و هیچ سازمان و نهادی ما را پشتیبانی نکردند و پشتوانه ای جز خودمان وجود نداشت.

مصطفى رسـتم پور متخلص به مهزیار سال ۱۳۶۸ در فسا به دنیا آمد، اما دست تقدیر و جا به جایی محل کار پدر، پای او را به شیراز، آباده، سمنان و شاهرود هم باز کرد و پس از طی تحصیلات دوره تکمیلی مدرک دکترای خود را اخذ نماید. از سال ۱۳۸۷ نویسندگی و شاعری را به صورت جدی پیگیری کرد و پس از سال ها سرودن عاشقانه هایش، نخستین مجموعه شعر خود را در سال ۱۳۹۲ به نام نیلوفر مرداب در دو جلد به چاپ رساند. این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه در سال ۱۳۹۵ چاپ کتاب «ما فراموش شدگانیم» و «قلمم می گرید» را به کارنامه کاری خود اضافه کرد. مهزیار هم اکنون دو مجموعه ادبی با عنوان «نیلوفر در آینه» و «تن‌های تنها» را در دست چاپ دارد. عطش او به آموختن همچنان ادامه داشت تا اینکه در هنگام گذراندن دوران خدمت سربازی به حرفه بازیگری و کارگردانی علاقه‌مند شد و در پی این علاقه با حضور در کلاس های بازیگری و کارگردانی این حرفه را به صورت جدی پیگیری نمود. این تلاش ها اما با بازی در سریال خورشید بر نیزه، مهر باطله و کارگردانی فیلم هایی «خواب سنگین پیرمرد» و «بازی بدون صفر» و «از اینجا تا ابدیت» و «گوسفندان ما را خواهند بلعید» به نتیجه نشست و در جشنواره های فیلم در کشورهای مختلف مقام کسب نمود.

وی از برنامه های آتی خود گفت و افزود: بیشتر دوست دارم با ساختن فیلم های مختلف، تجربه های جدید تری را  کسب کنم و به دنبال موضوعاتی هستم که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته و به آنها کمتر فکر شده است تا جایی که به پختگی بیشتری در این راه برسم و بتوانم فیلم نامه ی بلندی که در حال نوشتنش هستم را بسازم.

عواملی که در فیلم کوتاه «مارپله» نقش داشتند به ترتیب: تهیه کننده و کارگردان: مصطفی رستم پور،عاطفه رضایان ،نویسنده: مجتبی رستم پور، علی محمد اقبالدار،بازیگران: علیرضا ثانی فر، شادی شاه علی، سید محمدمهدی موسوی،روابط عمومی: پیام احمدی کاشانی،مشاور هنری و برنامه ریز: محمدصادق محمدنیا،عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: احسان اطمینان،طراح صحنه و لباس: حمید اکرمی،مجری طرح: فاطمه جعفری،نقاشی کودک: بنیامین حیدری،تدوین: احسان مختاری،مشاور تدوین: پویان شعله ور ،دستیار کارگردان:مسیحا رحیمی،حسن ابراهیمی نژاد،منشی صحنه: سارا محمدی،تصویربردار: میلاد خدر،دستیار تصویربردار: پرهام پورجاسم،نورپرداز: مهدی فلامرزی،دستیار نورپرداز: عرفان دهقان،صدا: مجتبی حقیقی،دستیار صدا: حمید حامی،مدیر صحنه: جعفر رضایان، طیبه اکرمی،گریم: زیبا جلودار،مدیرتولید: محمدرضا هاشمی نیا و  مدیر تدارکات: علیرضا روستا

سینماخانه /خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار