رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

در آخرین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما حمایت از اکران فیلم‌های نوروز مصوب شد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، در این جلسه که به ریاست حسین انتظامی برگزار شد مصوبه جلسه گذشته کارگروه در ۷ بهمن ماه مبنی بر کمک هزینه اکران (سینما و فیلم) بر مبنای قیمت […]

در آخرین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما حمایت از اکران فیلم‌های نوروز مصوب شد.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، در این جلسه که به ریاست حسین انتظامی برگزار شد مصوبه جلسه گذشته کارگروه در ۷ بهمن ماه مبنی بر کمک هزینه اکران (سینما و فیلم) بر مبنای قیمت خالص بلیت هر سینما برای سینمای یک و دو سالن معادل ۲ درصد سالن‌های فعال، سینماهای سه و چهار سالن معادل ۳ درصد سالن های فعال و سینماهای پنج سالن معادل ۵ درصد سالن‌های فعال(حداکثر ۵ سالن) تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

با توجه به پیشنهاد شورای صنفی نمایش، این مصوبه در صورت تعطیلی سینماها نیز مشمول سه فیلم ویژه اکران نوروزی خواهد بود.( سهم مالکان فیلم).

همچنین ۶ میلیارد ریال به عنوان کمک هزینه تبلیغات یکپارچه اکران نوروز ۱۴۰۰ اختصاص پیدا کرد که در صورت تبلیغات محیطی و با تایید شورای صنفی نمایش در اختیار انجمن صنفی پخش کنندگان قرار گیرد.

سه فیلم ویژه نوروزی زمانی از تسهیلات اکران برخوردار می‌شوند که حداقل ۴ هفته نمایش داشته باشند.

در این جلسه اجرای طرح اسپانسری تبلیغات اکران نوروزی مورد تصویب و تایید قرار گرفت.

در ابتدای جلسه گزارشی از روند فعالیت سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) ارائه شد و تهیه کنندگان و سینماداران حاضر از واریز مبالغ جشنواره فیلم فجر در کمتر از یک هفته از پایان جشنواره و همچنین پرداخت بدهی سینماها از اکران ۹۸ قدردانی کردند.

سعید رجبی فروتن، رمضانعلی حیدری خلیلی، محمد رحمتی، محمدرضا فرجی، سیدحسین سیدزاده، منوچهر شاهسواری، مرتضی شایسته، سید غلامرضا موسوی، محمدقاصد اشرفی، علی سرتیپی و مسعود نجفی از دیگر حاضران در این جلسه بودند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار