به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «نیروانا» به تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم به عنوان نخستین پروژه مشترک سینمایی ایران و بنگلادش که نیمه اول سال گذشته، فیلمبرداری خود در این دو کشور و لوکیشنهای افغانستان را به پایان رساند، اوایل هفته جاری در داکا پایتخت بنگلادش نخستین مراسم فرش قرمز خود را در قالب یک مراسم افتتاحیه تجربه کرد.

مراسم به میزبانی انانتا جلیل سوپر استار بنگلادشی و تهیه کننده خارجی فیلم با حضور دکتر حسن محمود، وزیر اطلاع رسانی(فرهنگ) بنگلادش، سفیر ایران دکتر نفر و سفرا و رایزنها ی ترکیه، لبنان، ژاپن و بازیگران ایرانی و خارجی فیلم و تعدادی از هنرمندان سینمای هند برگزار شد.

این مراسم در حالی برگزار شد که به دلیل آمار بشدت پایین شیوع و قربانیان کرونا در این کشور آسیایی ۱۸۰ میلیون نفری و همچنین آغاز واکسیناسیون سراسری، محدودیتهای خاص و چندانی برای گردهمایی های عمومی وجود ندارد. تیزر، پوسترها، تصاویر پشت صحنه، ویدئو کلیپ اصلی فیلم حاوی تصاویری از اماکن دیدنی ایران از تهران و اصفهان تا حافظیه، پاسارگاد، تخت جمشید و … در این مراسم به نمایش درآمد که با استقبال حضار رو به رو شد. ترانه موزیک ویدئوی دو زبانه فیلم را هلال حافظ شاعر ملی بنگلادشی و عبدالجبار کاکایی سروده اند و بلال خان و محمدرضا هدایتی با آهنگسازی علی اصغر رحیمی خوانده اند.

مرتضی آتش زمزم کارگردان فیلم، محمدرضا هدایتی، امیرحسین صدیق و تعدادی دیگر از بازیگران بنگلادشی، ایرانی ، لبنانی و ترکیه ای که در این فیلم بازی داشته اند، در مراسم مذکور شرکت کردند.

آنانتا جلیل، بُرشا خدیجه، شومون فاروق از بنگلادش و مجدی مشموشی از لبنان بازیگران شناخته شده خارجی کار هستند محمد فیلی ،کاوه خداشناس، حسن اکلیلی، بهراد خرازی، افشین سنگچاپ ،مرتضی خانجانی، نیز دیگر  هنرمندان ایرانی فیلم را تشکیل داده اند.

در خلاصه قصه فیلم آمده: یک مأمور پلیس بنگلادش برای نجات جان تعدادی از هموطنانش که در دست یک باند انتقال مواد مخدر از افغانستان به ترکیه و اروپا گرفتار آمده اند،  به دو کشور مذکور و ایران سفر می کند تا بتواند با کمک پلیس اینترپل و پلیس ایران، مأموریت خود را به سرانجام برساند.

دیگر عوامل «نیروانا» عبارتند از مجری طرح: محمد فضیله، نویسندگان: کریم رناسیان و خزر مهرانفر، بازنویسی: سید جلال الدین دری، مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی، فیلمبردار: مرتضی خان محمد، دستیار اول کارگردان: عقیل تقی زاده، برنامه ریز: کریم رناسیان، تصاویر هوایی: مصطفی علیپور،   طراح صحنه و لباس: رضا حاج درویش، طراح گریم: محمد رضا قومی، صدابردار: آرش برومند، عکاسان: احمد ریحان و پوریا نوری، منشی صحنه: سوگند بهرامی، طراح جلوه های ویژه: محسن روزبهانی و کاووس روزبهانی، طراح بدلکاری: امیر حسین خنجری، هماهنگی تولید: محمود کریمی، رضا سلطانی و مهدی چلمقانی، مدیر تدارکات: علی رضایی، مشاوران پروژه: ایرج تقی پور، ممیت الرشید ،سید موسی حسینی کارشناس انتظامی: رحیم رمضانی و مشاور رسانه ای: هادی اعتمادی مجد.

منبع: شوره سینما