رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

جایزه قدرت فیلم «power of the film» در جشنواره بلویت آمریکا به فیلم کوتاه «پشت پنجره‌ها» از ایران تعلق گرفت. فیلم کوتاه پشت پنجره ها به کارگردانی مهدی ایروانی برنده جایزه قدرت فیلم جشنواره بلویت Beloit International Film Festival آمریکا شد. این جایزه در جشنواره بلویت آمریکا در بین تمام آثار پذیرفته شده در جشنواره […]

جایزه قدرت فیلم «power of the film» در جشنواره بلویت آمریکا به فیلم کوتاه «پشت پنجره‌ها» از ایران تعلق گرفت.

فیلم کوتاه پشت پنجره ها به کارگردانی مهدی ایروانی برنده جایزه قدرت فیلم جشنواره بلویت Beloit International Film Festival آمریکا شد.

این جایزه در جشنواره بلویت آمریکا در بین تمام آثار پذیرفته شده در جشنواره اعم از کوتاه، بلند داستانی، کوتاه و بلند مستند به فیلمی تعلق می‌گیرد که از لحاظ ساختار و کلیت، تاثیر شگرف و قدرتمندی بر مخاطب بگذارد.

داوران جشنواره بلویت در خصوص ویژگی های این فیلم که انتخاب در بخش قدرت فیلم انتخاب شد، اینگونه اظهار نظر کردند: ممکن است با توجه به تفاوت بافت و زبان، دنبال کردن فیلم های خارجی با یک فرهنگ دشوار باشد، گرچه شمارا با زاویه دید متفاوتی آشنا می‌کند. اما این فیلم اینگونه نیست، زیرا با زبان سینما گرافیک خود با تمام وجود جهانی است.

تنها در طی چند دقیقه و در غالب یک ساختار ساده، احساس غرق در شادی و شگفتی را از دل موقعیتی تاریک ایجاد می‌کند. این فیلم شادی و لذت را مجسم می‌کند، احساساتی عمیق را عینیت می‌بخشد بدون نیاز به دیالوگ، که هر کسی می‌تواند تماشا کند و لذت ببرد.

جشنواره بلویت آمریکا از ۱۹ تا ۲۸ فوریه (اول تا دهم اسفند ۱۳۹۹) در شهر بلویت ایالت ویسکانسین آمریکا به صورت مجازی برگزار شد و در مراسم اختتامیه آن هم برگزیدگان معرفی شدند.

فیلم کوتاه پشت پنجره ها جزو آثار پذیرفته شده در جشنواره هنر زنده است و در ایام برگزاری این جشنواره نمایش داده می‌شود. جشنواره «هنر زنده است» از دهم تا بیستم اسفند ماه در باغ کتاب برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار