رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «هزار راه نرفته» از روند تولید فصل هفتم این برنامه خانواده‌محور می‌گوید. برنامه تلویزیونی «هزار راه نرفته» به تهیه‌کنندگی ناهیدسادات شریفی  از برنامه‌های قدیمی شبکه دو سیما محسوب می‌شود که فصل اول آن در سال۱۳۸۱ روی آنتن این شبکه رفت. شکاف نسلی، روابط والدین با نوجوانان و تأثیر آن در آینده زندگی […]

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «هزار راه نرفته» از روند تولید فصل هفتم این برنامه خانواده‌محور می‌گوید.

برنامه تلویزیونی «هزار راه نرفته» به تهیه‌کنندگی ناهیدسادات شریفی  از برنامه‌های قدیمی شبکه دو سیما محسوب می‌شود که فصل اول آن در سال۱۳۸۱ روی آنتن این شبکه رفت.

شکاف نسلی، روابط والدین با نوجوانان و تأثیر آن در آینده زندگی مشترک آن‌ها، شاخصه‌های انتخاب صحیح همسر، حل مسئله و مدیریت بحران، کنترل هیجانات، مدیریت طلاق و زندگی پس از آن و… از موضوعات محوری این برنامه بود که در سال‌های دهه هشتاد در پنج فصل از تلویزیون پخش شد. در «هزار راه نرفته» نمونه‌های واقعی مرتبط با این موضوعات با حضور کارشناسان مجرب و منخصصان امور خانواده مشکلات خود  را مطرح کرده و در نهایت راهکارهای لازم از سوی کارشناسان بیان می‌شد.

پس از پایان فصل پنجم این مجموعه که در سال ۱۳۸۸ روی آنتن رفت، یک وقفه طولانی و ۱۰ساله در روند این برنامه رقم خورد. اما در نهایت فصل ششم آن با فرم و محتوای به‌روز در سال ۱۳۹۸ پخش شد. پخش این فصل با توجه به موضوعات حساسی که مطرح می کرد با استقبال خانواده‌ها مواجه شد و مدیران تلویزیون را به ادامه تولید آن ترغیب کرد. فصل هفتم برنامه «هزار راه نرفته» به تهیه‌کنندگی ناهید سادات شریفی و کارگردانی علیرضا برزگر دانایی از اواخر دی‌ماه و پس از پایان مرحله  پژوهش آغاز شده است.

ادامه تولید پس از نوروز ۱۴۰۰

در همین ارتباط، تهیه‌کننده این برنامه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با اشاره به این که بخش عمده تصویربرداری فصل هفتم  به پایان رسیده است افزود: با توجه به حساسیت کار قرار شد بک وقفه کوتاه داشته باشیم تا بخش‌هایی که تا به حال ضبط‌شده است را بازبینی کنیم. ان شااله  ادامه ضبط را هم پس از پایان تعطیلات نوروز و در فروردین ماه خواهیم داشت.

ناهیدسادات شریفی علت طولانی‌شدن ضبط این برنامه نسبت به سایر برنامه‌های تولیدی مشابه را این گونه توضیح داد: ما قبل از شروع هر نوبت از ضبط، تحقیقات مفصل و چندجانبه‌ای داریم که زمان‌بر است. این مطالعات شامل مباحث مربوط به روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، ارتباطات، علوم دینی، حقوق و … می‌شود. در گروه تحقیق ما اساتید مجرب این رشته ها حضور دارند.

این برنامه‌ساز تلویزیون اظهارکرد: از سوی دیگر باید به ویژگی مهم «هزار راه نرفته» اشاره کنم و آن مستند و واقعی‌بودن وقایع مطرح شده در آن است. به عبارت دیگر مهمانانی که در برنامه حضور دارند و مسائل خود را مطرح می‌کنند، به شکل واقعی با این مشکلات درگیر هستند. طبیعی است که شناسایی،توجیه و راضی کردن آنها به حضور در برنامه زمان و انرژی زیادی را بگیرد.

مشکلات تولید برنامه‌ای با مختصات «هزار راه نرفته»

شریفی افزود: علاوه بر این، موارد متعددی داشتیم که از همین افرادی هم که در برنامه حاضر می‌شدند تعداد زیادی پس از ضبط و حتی بعد از تدوین برنامه اعلام می‌کردند که تمایلی به پخش برنامه ندارند؛ ما هم با توجه به تعهدی که به آنها داریم و نمی‌توانیم بدون رضایت مهمان تصاویرشان را پخش کنیم، برنامه را کنار می‌گذاریم. به هرحال اینها مشکلاتی است که روند تولید را کند می‌کند.

تهیه‌کننده برنامه «هزار راه نرفته» گفت: از سوی دیگر حساسیت مباحث مطرح‌شده هم بالاست. من شخصاً مایل نیستم راجع ‌به هرچیزی به‌طور آشکار صحبت شود. گاهی افراد یا زوج‌هایی که با هم مشکل دارند و یا از هم جدا شده‌اند،آن‌قدر خشمگین هستند که گفتار و رفتار نامناسبی از خود بروز می‌دهند و بعد هم پشیمان می‌شوند.من برای حذف این موارد هم حساسیت دارم تا زندگی افراد  وارد حاشیه نشود.

وی افزود: ما در سری ششم که در سال ۹۸ پخش شد، آیتم‌های متفاوتی داشتیم که هم از سوی مخاطبان و هم متخصصان این حوزه با استقبال مواجه شد؛ از جمله آیتم خانواده موفق و سالم، والد و نوجوان، خواستگاری و….مثلاً به نظر خودم آیتم مربوط به مهارت‌ها و شیوه درست خواستگاری خیلی کاربردی و جذاب بود.

آنچه در فصل هفتم می‌بینیم

شریفی گفت: در سری هفتم نیز این آیتم‌ها را با یک سری اصلاحات و روتوش خواهیم داشت. علاوه بر این، ما در فصل جدید که در حال تولید است وارد عرصه سینما شده‌ایم. البته پرداختن به این موضوع هم با محوریت خانواده است که جزئیات بیشتر درباره آن را به زمان پخش برنامه موکول می‌کنم. از لحاظ فرم هم ما یک دکور جدید طراحی کرده‌ایم که با دکور انتزاعی فصل‌های پیشین متفاوت است.

تهیه‌کننده برنامه «هزار راه نرفته» با اشاره به این که فصل جدید این برنامه برای۱۲۰ قسمت شامل ۱۰۰ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای و ۲۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای طراحی شده درباره زمان پخش آن نیز گفت: البته تشخیص این موضوع با مدیران شبکه دو خواهدبود، اما پیش‌بینی خود من برای نیمه دوم سال۱۴۰۰ است. فعلاً تمام تلاش من و همکارانم در ماه‌های بعد تولید یک برنامه باکیفیت و مفید برای خانواده‌هاست.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار