رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

برنامه «به یاد عارف» نخستین جشنواره ملی جایزه عارف قزوینی را که در قزوین برگزار می‌شود پوشش خواهد داد. نخستین دوره «جایزه ملی عارف» با محوریت اصلی تصنیف در موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی در قزوین با اعلام برگزیدگان  به کار خود پایان می‌دهد. ارتقای سطح آثار موسیقایی در حوزه تصنیف، ارتقای سلیقه شنیداری جامعه، ایجاد […]

برنامه «به یاد عارف» نخستین جشنواره ملی جایزه عارف قزوینی را که در قزوین برگزار می‌شود پوشش خواهد داد.

نخستین دوره «جایزه ملی عارف» با محوریت اصلی تصنیف در موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی در قزوین با اعلام برگزیدگان  به کار خود پایان می‌دهد.

ارتقای سطح آثار موسیقایی در حوزه تصنیف، ارتقای سلیقه شنیداری جامعه، ایجاد پویایی و تحرک در جامعه موسیقی کشور، حمایت و پشتیبانی از تولیدات هنری در زمینه تصنیف و ترانه در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی، کمک به ایجاد فضای ذهنی و زبانی نو در ترانه‌ها و تصنیف‌‌های ایرانی، شناسایی استعدادها و ارزیابی توان هنری کشور در حوزه‌ تصنیف و ترانه، توجه به موسیقی ایرانی در جهت توسعه فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی، اندیشه‌ورزی و ارتقا ذائقه فرهنگی و هنری جامعه از طریق هنر شریف و نجیب موسیقی ایرانی از اهداف این جشنواره بوده است.

در نخستین دوره جایزه ملی عارف در حوزه تصنیف و ترانه های ایرانی، ۲۸۷ اثر از ۱۴۶ هنرمند کشور به دبیرخانه این رویداد ملی ارسال شد که برای نخستین دوره، نشان دهند استقبال گسترده هنرمندان کشور است که ۳۴ اثر به مرحله نهایی داوری رفته و از میان این آثار، تصنیف سازان برتر انتخاب خواهند شد که در روز اختتامیه ۱۴ اسفند ماه این نفرات برتر، جایزه ملی عارف را دریافت خواهند کرد.

جایزه ملی عارف توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و با همکاری دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی، خانه موسیقی، استانداری و سازمان برنامه‌وبودجه استان قزوین، صدا و سیمای مرکز قزوین و رادیو فرهنگ برگزار می‌شود.

این مراسم که در قالب برنامه «به یاد عارف» زنده و مستقیم از قزوین به تهیه‌‌کنندگی امیررضا راز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود پنجشنبه ۱۴ اسفندماه ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز با پخش بخش‌هایی از آثار برگزیده، گفت‌و‌گو‌ با مسئولین و شرکت‌کنندگان در این دوره جایزه ادبی و اطلاع‌رسانی از رویدادهای آن از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ تقدیم شنوندگان می‌شود.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار