رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

برنامه «کتاب شب» رادیو تهران ضبط بازخوانیِ کتاب «مکاتیبِ» با خوانش بهروز رضوی را برای ماه رمضان آغاز کرد. به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، محمدباقر رضایی سردبیر و نویسنده برنامه «کتاب شب» رادیو تهران، از آغاز ضبطِ بازخوانی تلخیص و تنظیم رادیویی کتاب «مکاتیب» اثر  قطب بن محیی برای پخش در ماه رمضان خبر داد. کتاب «مکاتیب» یکی از […]

برنامه «کتاب شب» رادیو تهران ضبط بازخوانیِ کتاب «مکاتیبِ» با خوانش بهروز رضوی را برای ماه رمضان آغاز کرد.

به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، محمدباقر رضایی سردبیر و نویسنده برنامه «کتاب شب» رادیو تهران، از آغاز ضبطِ بازخوانی تلخیص و تنظیم رادیویی کتاب «مکاتیب» اثر  قطب بن محیی برای پخش در ماه رمضان خبر داد.

کتاب «مکاتیب» یکی از آثار مهم عرفانی و ادبی فارسی است که با تصحیح مریم دانشگر در انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر شده است.

قطب الدین محمد بن محیی، معروف به قطب بن محیی، به گفته شادروانان علامه قزوینی و سعید نفیسی در کتاب های رسایل قطب بن محیی و تاریخ نظم و نثر در ایران و در زبان فارسی، بین سال های ۸۳۸ و ۹۱۰ هجری قمری می زیسته و مدفن او در بخش جنوبی شهر جهرم است.

او در ابتدای مکتوباتش خطاب به فضلایی که در خدمت سلاطین بودند می گوید: «اما بعد، شما جماعتِ فضلا که در پایِ تختید، اگر ساعی و مُجِدّ نباشید، پس فایده ی بودنِ شما آنجا چیست؟

همین لوت و باد و بُروت!!؟؟

نی، نی، این چیزی نیست!

مردانه کمر در میان بندید!»

به گفته سردبیر برنامه «کتاب شب»، ضبط بازخوانی این کتاب ۵۹۰ صفحه ای که در ۱۷ قسمت ۲۰ دقیقه ای تلخیص و تنظیم رادیویی شده است، به تهیه کنندگی رضا قربانی، صدابرداری محسن فراهانی و خوانش بهروز رضوی آغاز شده است.

برنامه «کتاب شب» قدمتی ۲۶ ساله دارد و هر هفته از شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۲۳:۳۰ تا ۲۴، یکی از رمان ها یا کتاب های مشهور ایران و جهان را با صدای بهروز رضوی برای علاقه مندان کتاب های صوتی، بازخوانی می کند.

این برنامه که کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است، پس از پخش از آنتن رادیو، در سایت رادیو تهران نیز بارگذاری می شود تا مخاطبان در سراسر دنیا قابلِ بازشنوایی باشد.

مخاطبان می توانند از طریق وب سایت  رادیو تهرانضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرند و همچنین در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز شنونده ما باشند.

همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار