رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

به گفته کارگردان مستند «بیجه» این اثر به عنوان یک کار پژوهشی طولانی مدت و دقیق ساخته شده است. میکاییل دیانی کارگردان مستند «بیجه» که به تازگی اثرش از طریق پلتفرم های «هاشور» و «تیوال» اکران آنلاین خود را آغاز کرده‌است گفت: سعی ما ساخت یک مستند بی‌طرفانه و بدون هیچ سوگیری سیاسی بود و مخاطب این اثر هم، مردم و […]

به گفته کارگردان مستند «بیجه» این اثر به عنوان یک کار پژوهشی طولانی مدت و دقیق ساخته شده است.

میکاییل دیانی کارگردان مستند «بیجه» که به تازگی اثرش از طریق پلتفرم های «هاشور» و «تیوال» اکران آنلاین خود را آغاز کرده‌است گفت: سعی ما ساخت یک مستند بی‌طرفانه و بدون هیچ سوگیری سیاسی بود و مخاطب این اثر هم، مردم و مسئولان هستند تا مردم با آگاهی از مسئولیت اجتماعی خود با هوشیاری نسبت به فرزندان، اطرافیان و محیط پیرامون‌شان رفتار کنند و مسئولان هم با نگاه دقیق‌تری نسبت به حاشیه و حاشینه‌نشینی تصمیمات خود را در جهت توسعه وضع کنند.

این فیلمساز با اشاره به بازخوردهای اکران آنلاین «بیجه» بیان کرد: تا الان از میزان فروش راضی هستیم و اگر همین روال ادامه پیدا کند در حوزه مستند اکران آنلاین موفقی خواهد بود.

وی درباره امکان پخش تلویزیونی این اثر توضیح داد: من از این مساله استقبال می‌کنم اما تصمیم‌گیرنده تلویزیون است البته با سویه انتقادی مستند پخش تلویزیونی این اثر را بعید می‌دانم.

دیانی درباره پذیرفته نشدن «بیجه» در یازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت گفت: ما متقاضی شرکت در جشنواره سینماحقیقت بودیم که به دلایلی مانند تلاش جشنواره برای دوری از حاشیه در سال آخر دولت، این اتفاق نیفتاد! اما بعد از پخش فیلم‌های جشنواره این مساله مورد توجه کارشناسان، منتقدان و مخاطبان قرار گرفت و بازخوردها گویای این بود که اگر این اثر در جشنواره اکران می‌شد، می‌توانست از مستندهای منتخب جشنواره باشد.

این منتقد و فعال رسانه ای در پایان توضیح داد: از مخاطبان می‌خواهم تا این اثر را بدون سوگیری سیاسی و به عنوان یک کار پژوهشی دقیق و طولانی مدت که سعی در پرداختن همه جانبه به جنایت‌های «بیجه» داشته‌است، ببینند.

«بیجه» به تهیه‌کنندگی سعیده آقاجانی، کارگردانی میکائیل دیانی و نویسندگی رضا مشتاقی که در «متین مدیا» تهیه شده، مستندی پژوهش‌پایه است که بخش‌هایی از ماجرای جنایات پاکدشت را نیز بازسازی کرده است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار