رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 10:43
  • کد خبر : 63760
  • تئاتر
  • چاپ خبر : چه کسی اطلسی‌های خانم سیمپل را لگدمال کرد؟

کارگردان نمایش «اطلسی‌های لگدمال شده» درباره شیوه اجرایی نمایشی و بازخورد مخاطبان در دوران کرونا توضیحاتی ارائه داد. پوریا پورهمدانی که این روزها نمایش «اطلسی‌های لگدمال شده» را در خانه نمایش مهرگان روی صحنه دارد درباره بازخوردهایی که تا امروز از مخاطبان گرفته است گفت: استقبال تا امروز بد نبوده است اما به هر حال کرونا شرایط […]

کارگردان نمایش «اطلسی‌های لگدمال شده» درباره شیوه اجرایی نمایشی و بازخورد مخاطبان در دوران کرونا توضیحاتی ارائه داد.

پوریا پورهمدانی که این روزها نمایش «اطلسی‌های لگدمال شده» را در خانه نمایش مهرگان روی صحنه دارد درباره بازخوردهایی که تا امروز از مخاطبان گرفته است گفت: استقبال تا امروز بد نبوده است اما به هر حال کرونا شرایط را سخت کرده است ولی با این وجود از بازخورد مخاطبان راضی‌ام و اکثر تماشاگران اجرا را دوست دارند.

وی درباره دلیل انتخاب این نمایشنامه تنسی ویلیامز و رویکردی که به متن داشته است، بیان کرد: تنسی ویلیامز جزو نویسندگان مورد علاقه من است و تقریباً همه آثارش را مطالعه کرده‌ام. از چندسال قبل که نمایشنامه «اطلسی‌های لگدمال شده» را خواندم به نظرم برای اجرا جذاب آمد تا بالاخره فرصتش فراهم شد و به این نتیجه رسیدیم که این برهه از زمان، مناسب اجرای نمایش است.

وی ادامه داد: البته اگر می‌خواستیم متن اصلی را به صورت کامل اجرا کنیم نمایش تقریباً ۲۰ دقیقه می‌شد اما با دراماتورژی که روی متن انجام دادم ۴ کاراکتر به متن اضافه شدند که ۲ نفر از آنها حضور بسیار کم رنگی در نمایشنامه داشتند اما در اجرا برایشان شخصیت سازی شده و نقش‌های پررنگ‌تری دارند و اجرا الان به ۵۰ دقیقه رسیده است.

پورهمدانی درباره مضمون نمایش توضیح داد: پیام اصلی «اطلسی‌های لگدمال شده» درست زندگی کردن است. مردم دچار روزمرگی و زندگی ماشینی شده‌اند و اصل زندگی کردن را فراموش کرده‌اند که این اتفافات را در دنیای امروز هم شاهد هستیم. همچنین پرداختن به افرادی که تنها به فکر ظواهر زندگی و چشم و هم چشمی هستند نیز در نمایش مورد توجه قرار گرفته است.

این کارگردان تئاتر در پایان درباره شیوه اجرای نمایش عنوان کرد: برداشت‌های متفاوتی از متن وجود دارد. من نمایش را رئالیستی کار کرده‌ام اما در صحنه‌هایی نیز به سمت فضای سوررئال می‌رویم چون در مورد صحنه‌ای که یک مرد به دیدن خانم سیمپل می‌آید نظرات متفاوتی وجود دارد و برداشت من نیز این بوده که آن فرد خانم سیمپل را تسخیر می‌کند و او را به روشنگری می‌رساند. تلاشمان این بوده که در این صحنه‌ها با نورپردازی و موسیقی حال و هوای سوررئالیستی ایجاد کنیم.

«اطلسی‌های لگدمال شده» به نویسندگی تنسی ویلیامز و کارگردانی پوریا پورهمدانی از روز یکشنبه ۱۰ اسفند ماه ساعت ۱۷:۳۰ در خانه نمایش مهرگان روی صحنه رفته است.

مجتبی کریمی، سارا جودت، فرید گلریز، مهران محجوب، مینا نوجوان، رسول عابدی، نیلوفر دلیر در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان نمایش «اطلسی‌های لگدمال شده» آمده است: خانم سیمپل که یک خرازی دارد عاشق اطلسی‌هایش است تا اینکه یک روز به مغازه خود می‌آید و متوجه می‌شود یک مرد غریبه آنها را از بین برده است…

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار