رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • پنجشنبه 21 اسفند 1399 - 21:39
  • کد خبر : 63943
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «امینه» در قصر قاجار

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «امینه» به نویسندگی علی شمس و کارگردانی سعید مصطفایی در تالار محراب به روی صحنه رفت. این نمایش زندگی امینه، برادرزاده آقامحمدخان را روایت می کند که عاشق پسر یکی از دشمنان آقامحمدخان شده و وقتی پادشاه به این موضوع پی می برد، وی را کور می‌کند. الهام بیدارمغز، بازیگر نقش […]

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «امینه» به نویسندگی علی شمس و کارگردانی سعید مصطفایی در تالار محراب به روی صحنه رفت.
این نمایش زندگی امینه، برادرزاده آقامحمدخان را روایت می کند که عاشق پسر یکی از دشمنان آقامحمدخان شده و وقتی پادشاه به این موضوع پی می برد، وی را کور می‌کند.
الهام بیدارمغز، بازیگر نقش امینه در این نمایش در رابطه با چگونگی ورود به این نمایش گفت: «در ابتدا آقای مصطفایی، کارگردان نمایش، متن را به من داد و وقتی من متن را خواندم بسیار خوشم آمد به دلیل تم عاشقانه‌ای که در نمایشنامه وجود دارد و بعد با مشورت کارگردان قرار شد که نقش امینه را من بازی کنم و چون از قبل هم با آقای مصطفایی کار کرده بودم و شیوه کارگردانی ایشان را بسیار دوست داشتم این همکاری شکل گرفت.»


الهام بیدارمغز پیش از این در نمایش‌های «اگر شبی از شب‌های تهران مسافری» و «داستان خرس‌های پاندا به روایت یک ساکسیفونیست که دوستی در فرانکفورت دارد» که هر دو این نمایش‌ها را سعید مصطفایی کارگردانی کرده بود ایفای نقش کرده است.
بیدارمغز درباره شباهت‌ها و تفاوت‌های شخصیت امینه و خودش گفت: «خوشبختانه یا بدبختانه امینه اصلاً به من شباهتی ندارد. امینه یک دختر آرام و عاشق است که با شخصیت خود من بسیار تفاوت دارد. شاید تنها نقطه اشتراک من و امینه شجاعتی است که این شخصیت در خود دارد و همین تفاوت دلیلی بود که بخواهم بازی در چنین نقشی را تجربه کنم چون تا به حال چنین شخصیتی را بازی نکرده بودم.»
وی در رابطه با برنامه‌های آینده خودش گفت: «در حال حاضر مشغول تمرین نمایش ژاندارک در آتش به نوشته محمد رحمانیان برای جشنواره آرخه هستم که در این نمایش هم کارگردانی و هم بازی می‌کنم همچنین به احتمال زیاد با صحبت‌هایی که انجام گرفته در نمایش بعدی سعید مصطفایی نیز شرکت می‌کنم.»


در نمایش «امینه» علاوه بر الهام بیدارمغز، هامون خان‌محمدی، سعید تقوایی، امیرعلی زیارتی، نادر کریمی، سوگند صادقی، ناصر محمدی، آرام نیک‌بین، علیرضا عباسی، مرتضی فرجی، مهرشاد فاروقی و آوا آزاد هنرنمایی می‌کنند.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامه ریز: مرتضی فرجی، منشی صحنه: مژده رقیب دوست، طراح لباس و دوخت لباس: لیلا زمانی، طراح موسیقی و نوازنده: حسین اسدی، طراح گریم: محیا اکبری، مجری گریم: امین قاشیه و نگار بیک زاده، عکاس: مریم اصلانی، مینا قانع و مریم امیری، مدیر صحنه: میثم طاهری و فرشته توکلی، روابط عمومی و مشاور رسانه: امین کردبچه چنگی، طراح بروشور و پوستر: مینا قانع
نمایش «امینه» از ۲۹ بهمن تا ۲۲ اسفند در سالن اصلی تالار محراب به روی صحنه رفت.

سینماخانه / فرشید حاجیان _ عکاس: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار