رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

بهرام رادان بازیگر نقش اصلی مجموعه «جیران» با دومین حضور در سریال‌های نمایش خانگی، به دنبال نخستین تجربه موفقیت در این مدیوم است. پنجشنبه ۲۱ اسفند ماه فهرست کامل عوامل مجموعه نمایش خانگی «جیران» همراه با توضیحی درباره داستان این سریال منتشر شد. بهرام رادان که نامش در فهرست بازیگران سریال به عنوان نخستین چهره قرار گرفته است، در […]

بهرام رادان بازیگر نقش اصلی مجموعه «جیران» با دومین حضور در سریال‌های نمایش خانگی، به دنبال نخستین تجربه موفقیت در این مدیوم است.

پنجشنبه ۲۱ اسفند ماه فهرست کامل عوامل مجموعه نمایش خانگی «جیران» همراه با توضیحی درباره داستان این سریال منتشر شد.

بهرام رادان که نامش در فهرست بازیگران سریال به عنوان نخستین چهره قرار گرفته است، در نقش «ناصرالدین شاه قاجار» جلوی دوربین رفته است. «جیران» که از یک ماه پیش وارد مرحله تولید شده است، دومین نقش‌آفرینی ستاره ۴۱ ساله سینما در یک مجموعه نمایش خانگی محسوب می‌شود.

رادان پیشتر در سریال «رقص روی شیشه» به کارگردانی مهدی گلستانه ایفای نقش کرده بود که با حواشی فراوانی مواجه شد و سرانجام مناسبی پیدا نکرد. اختلاف مالی با سازندگان و همچنین جدایی پیش از پایان تصویربرداری سریال، از جمله اتفاقاتی بود که نخستین تجربه این بازیگر را در نمایش خانگی به نتیجه مناسبی نرساند. «رقص روی شیشه» در حالی به اتمام رسید که در قسمت پایانی، فرجام شخصیت‌های سریال با نریشن برای مخاطب روایت شد!

این در حالی است که نام بهرام رادان در مقطعی به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان سریال نیز شنیده می‌شد.

رادان در حالی این روزها تحت هدایت حسن فتحی به بازی در نقش شاه قاجار می‌پردازد که به پرمخاطب شدن این سریال امیدواری زیادی وجود دارد. حسن فتحی از سریال‌سازان موفق دهه هشتاد و نود بوده که با ساخت مجموعه «شهرزاد»، به نوعی آغازگر فصل تازه‌ای در نمایش خانگی شد. او کارگردانی سریال‌های تاریخی باکیفیتی چون «شب دهم»، «پهلوانان نمی‌میرند» و «مدار صفر درجه» را در کارنامه دارد.

نویسنده همکار فتحی در نگارش فیلمنامه «جیران» نیز احسان جوانمرد است که در سال‌های اخیر فیلمنامه مجموعه پرمخاطب «بانوی عمارت» را به نگارش درآورده است. به نظر می‌رسد از نظر فضا و مضمون، شباهت‌هایی میان «جیران» و «بانوی عمارت» وجود داشته باشد. همه این عوامل احتمال موفقیت «جیران» را بالا برده است.

این سریال نخستین همکاری بهرام رادان با حسن فتحی و احسان جوانمرد است.

طبق آنچه که در اقوال تاریخی آمده است، ناصرالدین شاه قاجار در هنگام آشنایی با «جیران تجریشی»، حدود ۲۰ سال سن داشته است. باید دید بهرام رادان ۴۱ ساله چگونه از پس نقش‌آفرینی در جلد کاراکتری برخواهد آمد که از خودش بسیار جوان‌تر است.

این سریال همچنین یکی از معدود تجربیات رادان در یک اثر نمایشی تاریخی است. او پیشتر در فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا بازی کرده بود که با وجود هزینه بالا، در جلب نظر مخاطبان و منتقدان ناکام بود.

این در حالی است که بهرام رادان به عنوان یکی از ستاره‌های محبوب دهه هشتاد سینما، در ۳ سال اخیر در گیشه سینما نیز توفیق چندانی نداشته است. او در اکران کم‌رونق و نیمه‌تعطیل سال ۹۹ هیچ فیلمی روی پرده سینماها نداشت. پرفروش‌ترین فیلم‌های این بازیگر در سال‌های اخیر، «ایده اصلی» و «چهارراه استانبول» بوده که به ترتیب در جایگاه ۲۰ و ۲۳ جدول فروش سال‌های ۹۸ و ۹۷ قرار گرفته‌اند.

باید دید دومین تجربه بهرام رادان در مدیوم نمایش خانگی، نخستین موفقیت وی را رقم خواهد زد، یا در همچنان برای بهرام رادان بر همان پاشنه قبلی خواهد چرخید.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار