رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

سعید پورصمیمی هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینما، پیام پنجمین سال گرامیداشت هفتم فروردین به عنوان روزملی هنرهای‌نمایشی در ایران را صادر و امضا کرد. به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، پنجمین پیام روز ملی هنرهای‌نمایشی پس از ثبت این روز در تقویم رسمی کشور توسط سعید پورصمیمی نوشته شد و چهارشنبه ۲۷ […]

سعید پورصمیمی هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینما، پیام پنجمین سال گرامیداشت هفتم فروردین به عنوان روزملی هنرهای‌نمایشی در ایران را صادر و امضا کرد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، پنجمین پیام روز ملی هنرهای‌نمایشی پس از ثبت این روز در تقویم رسمی کشور توسط سعید پورصمیمی نوشته شد و چهارشنبه ۲۷ اسفندماه با حضور قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی و رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی در منزل پورصمیمی، پیام توسط این هنرمند عرصه تئاتر و سینما امضا شد.

متن پیام روز ملی هنرهای‌نمایشیِ در سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

«تئاتر؛ می‌بیند و می‌شنود و فریاد می‌کشد که دقیقه‌هایش پُر از دغدغه درست‌زیستن و رستگاری است. از انسانِ مغلوب می‌گریزد و به فتح رذیلت‌ها و سلطه‌ی فضیلت‌ها می‌کوشد. نامیرا هنری که به جام دانایی، جاودانگی‌بخش است و بی‌دریغ، انسان را به رویینه‌تنی رهنمون است.

من سعید پورصمیمی زاده سرزمینی هستم که از هنر، ارجمند و از هنر آبرومند است. به ایمان من؛ تئاتر پایتخت خواستن‌ها و پروردگاه توانستن‌هاست؛ صحنه‌ای که حبیبِ «بایدها» و نهیبِ «نبایدها» است و می‌کوشد از جهنم خشمِ راهی به روستای صلح بگشاید. هنرمند به همین زنده است، به همین که «بودن» و «چگونه‌بودن» را به نمایش بگذارد و مردم را به امروز و فردایی امیدوار کند که دردها به درود و تلخی‌ها به گوارایی بدل شده‌اند.

تئاتر؛ تکیده و ترسان، سالی دشوار را پشت سر گذاشت، سالِ سالن‌های مضطرب، سال صندلی‌های خمیده و صحنه‌های خلوت! سالی که به سوگ نشستیم و سیاه‌پوش شدیم؛ با این همه تئاتر، تئاتر باقی ماند که موید نامیرایی هنر و اعجاز هنرمندان باشد. در سایه به سایه با بلا به زندگی اندیشیدیم و آرزومندانه زمزمه کردیم که:

مشکلی نیست که آسان نشود / مرد خواهد که هراسان نشود

چشم آن دارم با خاک‌صحنه‌خوردگان مهربان‌تر باشیم و با خاطره خوش‌ِ تیمارداری‌های تئاتر، نگذاریم تئاتر، در تبِ تنهایی، باقی بماند. ما دوباره آموختیم که زندگی «یگانه» است و فرصت کوتاه و دیگر دوستی، تکلیف همه ماست»

هفتم فروردین مطابق با ۲۷ مارس روز جهانی تئاتر از سال ۹۶ به‌عنوان روز ملی هنرهای‌نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسیده و تاکنون چهار جشن به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار شده است. علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی و زنده یاد محمدعلی کشاورز و اکبر زنجانپور هنرمندان پیشکسوتی بودند که به ترتیب، طی چهار سال گذشته در پیامی این روز را به‌عنوان روز ملی هنرهای نمایشی گرامی داشته‌اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار