رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

اوزون که یکی از پرکارترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم‌سازان سینمای فرانسه است، برای پروژه بعدی‌اش سراغ اقتباسی از نمایش‌نامه کالت «اشک‌های تلخ»/ The Bitter Tears اثر راینر ورنر فاسبیندر رفته است. البته خود فاسبیندر هم در سال ۱۹۷۲ اقتباسی با عنوان «اشک‌های تلخ پترا فون کانت» را ساخت. به هر حال در فیلم اوزون که «پترا […]

اوزون که یکی از پرکارترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم‌سازان سینمای فرانسه است، برای پروژه بعدی‌اش سراغ اقتباسی از نمایش‌نامه کالت «اشک‌های تلخ»/ The Bitter Tears اثر راینر ورنر فاسبیندر رفته است.

البته خود فاسبیندر هم در سال ۱۹۷۲ اقتباسی با عنوان «اشک‌های تلخ پترا فون کانت» را ساخت. به هر حال در فیلم اوزون که «پترا فون کانت»/ Petra Von Kant نام دارد، ایزابل آجانی و دُنی منوشه، نقش‌های اصلی را بازی خواهند کرد. گفتنی است اوزون پیش از این هم نمایش‌نامه دیگری از فاسبیندر را در سال ۲۰۰۰ برای ساخت فیلم «قطره‌های آب روی صخره‌های سوزان»/ Water Drops on Burning Rocks انتخاب کرده بود؛ فیلمی که در بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین رقابت کرد و جایزه‌ای را هم برای اوزون به ارمغان آورد.

فیلم‌برداری از همین هفته آغاز می‌شود و کمپانی تولیدی خود اوزون با عنوان Foz Productions آن را تهیه خواهد کرد. اوزون در جریان شیوع جهانی کرونا حسابی سرش شلوغ بود. درام عاشقانه او با نام «تابستان ۸۵»/ Summer 85 که در میان انتخاب‌های کن ۲۰۲۰ جای گرفت، در جشنواره‌های مختلفی از جمله تورنتو و سن سباستین روی پرده رفت و در جوایز سزار دوازده نامزدی کسب کرد. البته اوزون در سال گذشته فیلمی با نام «همه چیز خوب پیش رفت»/ Tout s’est bien passé را هم فیلم‌برداری کرد که سوفی مارسو نقش اصلی آن را بازی کرده است.

منبع: هنروتجربه

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار