رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سازندگان مجموعه تلویزیونی «پایتخت» در ۲ قسمت پایانی سریال نشان دادند بیشتر از اینکه نگران پایان بندی سریال باشند، بیشتر به فکر سر هم بندی آن بودند. مجموعه تلویزیونی «پایتخت» یکی از برندهای مهم تلویزیون است که طی سالهای گذشته به واسطه توجه ویژه به خانواده و احترام به پدر و مادر، از جایگاه ویژه ای برخوردار […]

سازندگان مجموعه تلویزیونی «پایتخت» در ۲ قسمت پایانی سریال نشان دادند بیشتر از اینکه نگران پایان بندی سریال باشند، بیشتر به فکر سر هم بندی آن بودند.

مجموعه تلویزیونی «پایتخت» یکی از برندهای مهم تلویزیون است که طی سالهای گذشته به واسطه توجه ویژه به خانواده و احترام به پدر و مادر، از جایگاه ویژه ای برخوردار شد اما عدم پایبندی گروه سازنده سریال به آرمان اولیه آن، منجر شد در فصل ششم دچار سقوط آزاد شود و ترکیبی از بی احترامی، هجو، ابتذال و … را به تصویر بکشد.

در نهایت هم دو قسمت پایانی آن که در تعهد گروه سازنده بود، باقی ماند تا سازندگان سریال یکسال فرصت داشته باشند که به پایان این سریال فکر کنند و راهی برای برون رفت از این شرایط بیابند، اما نه تنها این کار را نکردند، بلکه نشان دادند که همچنان پایتخت از نداشتن قصه خوب رنج می برد و تا نگارش فیلمنامه آن به فرد متبحری سپرده نشود، آش همین آش است.

**دو قسمت پایانی به جای پایان بندی، دچار سرهم بندی شد

در حقیقت دو قسمت پایانی به جای پایان بندی، دچار سرهم بندی شد و رضا صائمی، منتقد سینما و تلویزیون در این باره گفت: دو قسمت آخر پایتخت۶ ساخته شد تا قصه ناتمام آن به سرانجام برسد اما به جای پایان بندی، سرهم بندی شد. یک وصله پینه کردن شتاب زده که نه تداوم دراماتیک داشت نه موقعیت کمیک. بیش از آنکه دو قسمت جا مانده از فصل قبل باشد دو قسمت منفصل از فصل قبل بود. با گریم و چهره پردازی های اگزجره و کاریکاتوری که نه تنها شمایل کاراکترها را تغییر داد که کارکرد آنها را هم عوض کرد و با شکستن راکورد شخصیت ها به رکود آنها انجامید.پایانی ول که به دل ننشست.

**شاه آبادی: روی فیلمنامه و محتوا تاکید داریم

این درحالی است که چندی پیش حمید شاه آبادی معاون سیما در نشست اعلام برنامه های نوروزی سیما درباره فصل هفتم پایتخت گفته بود: تصمیم ما برای ساخت پایتخت ۷ جدی است و صحبت‌های ما انجام شده و ما فقط به خاطر اینکه عجله‌ای نداشته باشیم که به کنداکتور نوروزی برسد به همین خاطر روی کیفیت و محتوا تأکید داشتیم فیلمنامه باید نوشته شود و از این جهت پایتخت ۷ را برای نوروز ۱۴۰۰ نداشتیم چراکه برای ما محتوا و فیلمنامه بسیار مهم است.

حالا باید دید توجه تلویزیون به محتوای فصل هفتم پایتخت چیزی شبیه به دو قسمت پایانی فصل ششم است و یا عزم جدی برای بازگشت سریال به مسیر قدیمی خود در جریان است.

**فهیم: آقایان متوجه این اَنبان تهی نشده اند!

همچنین درباره ۲ قسمت پایانی فصل ۶ پایتخت، محمدتقی فهیم منتقد پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز اظهارداشت: چه اصراری به ساخت دو قسمت پایتخت بود؟ این دو قسمت اگر ساخته و پخش نمی شد چه کمبودی وجود داشت؟ این دو قسمت چیزی جز حال گیری نبود؟ آیا پول اضافه دارید که این جوری دور می ریزید؟

وی تاکید کرد که این دو قسمت حتی یک موقعیت کمیک نداشت، و در این رابطه تصریح کرد: تعدادی طنزهای دستمالی شفاهی، همین؟ بی احترامی، همدیگر را خار و ذلیل کردن، شلوغ بازی بی مورد، داد و هوار آزار دهنده و فرصت سوزی ، حاصل این دو قسمت بود.

فهیم اظهارداشت: فصل ماقبل آخر و دورهمی خانواده نقی و اقوام، واقعا مبتذل بود و فصل آخر ارسطو در مواجهه با دختر شمر و … اوج بد سلیقگی و بازی بد از بدتر و اجرای بسیار دم دستی و که نشان از بی انگیزگی گروه داشت. خلاصه اینکه در نوروز گذشته نوشتیم که دست گروه خالی است که به کپی کاری از صحنه های فیلمفارسی دست می اندازند و حالا این دو قسمت ثابت کرد که آقایان اصلا متوجه این انبان تهی نشده اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار