رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

آهنگساز فیلم سینمایی «منگی» درباره سازهای به کار رفته در این فیلم و اکران آن در هنروتجربه گفت. مهدی نادری آهنگساز فیلم سینمایی «منگی» که این روزها روی پرده سینماهای هنروتجربه است درباره همکاری با رسول کاهانی کارگردان اثر گفت: قبل از فیلم «منگی» همکاری مشترکی با کاهانی نداشتم اما با صحبت‌های اولیه‌ای که درباره […]

آهنگساز فیلم سینمایی «منگی» درباره سازهای به کار رفته در این فیلم و اکران آن در هنروتجربه گفت.

مهدی نادری آهنگساز فیلم سینمایی «منگی» که این روزها روی پرده سینماهای هنروتجربه است درباره همکاری با رسول کاهانی کارگردان اثر گفت: قبل از فیلم «منگی» همکاری مشترکی با کاهانی نداشتم اما با صحبت‌های اولیه‌ای که درباره فیلم شد، اشتراک نظر زیادی داشتیم که به سابقه تئاتری ما برمی‌گشت، درنتیجه آهنگسازی فیلم را قبول کردم.

وی که موسیقی دراماتیک را با تئاتر شروع کرده و بعد در سینما ادامه داده است درباره سبک موسیقی و سازهایی که در فیلم «منگی» استفاده شده است، عنوان کرد: ساز اصلی گیتار الکتریک و پیانو است که سازهای الکترونیک با صداهایی که با سازهای دیگر طراحی کرده بودم، همراهی می‌کردند. درکل موسیقی فیلم «منگی» به موسیقی تجربی نزدیک‌تر است.

نادری در پاسخ به اینکه چطور موسیقی را در خدمت فیلم درآورده است، گفت: فکر می‌کنم مخاطب‌ فیلم باید به این پرسش پاسخ دهد اما باتوجه به فرم این فیلم و عنصر تکراری که می‌بینیم، سعی کردم از ملودی‌های ساده و کوتاه‌تر و یا حتی تک نت‌ها استفاده کنم که در نهایت فضاسازی‌ای متناسب با زمان‌های مختلف که عنصر کلیدی در فیلم «منگی» بود، داشته باشم.

این آهنگساز درباره ارتباطی که با فیلم «منگی» برقرار کرده است، خاطرنشان کرد: من شخصا با فیلم «منگی» ارتباط برقرار کردم و همین باعث همکاری ما شد. تا جایی که با فیلم در ارتباط بودم و ارتباط خوبی به من منتقل شده است. همین جا از عوامل موسیقی هم تشکر می‌کنم که با توجه زمان و بودجه کمی که داشتیم، با ما همراه بودند.

وی درباره اکران در «هنروتجربه» تاکید کرد: «هنروتجربه» زمینه مناسبی برای اکران فیلم‌هایی است که برای سینمای بدنه ساخته نشده‌اند، اما فکر می‌کنم با شیوع ویروس کرونا باید سازوکار مناسب و حمایت بیشتری از این موسسه صورت گیرد تا این مسیر ادامه‌دار باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار